Gå til innhold

Høydejusterbart senkesett

Ranger emnet

vw_caddy

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt meg en 08 caddy 1.9 TDI DSG. Den trengersårt å komme litt nærmere bakken så jeg tenker å montere høydejusterbart. Regner med at det blir litt stivere men vil ha mest mulig komfort. Går det foresten utover lasteevne i noe grad? Hva er deres erfaringer?

Vil ha dette inn i vognkortet sammen med hjula også. Får jeg godkjent med 225/40/18 som vinter og 235/35/19 på sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Hva slags pris tenker du på å bruke på høydejusterbart eller Coilovers som det betegnes som? Kan anbefale deg KW eller H&R, men dette er dyre merker. KW begynner vel på rundt 9000,- om jeg ikke husker helt feil. Dette kan kjøpes av f.eks Norsk BildelSenter på Liertoppen. Skal du ha noe billigere så har nok både Spax, Supersport, Koni og andr merker stort utvalg også. Spax er også kje,mpebra dempere og fjører. Om du vil ha noe billigere så har FK-Automotive i Tyskland mye å velge i også. Billige priser er det der også, men husk at jo billigere du kjøper, desto dårligere er da kvaliteten og holdbarheten på dette. Du kan også høre med parts&retards. De har bra utvalg og priser-

Skal du ha coilovers skrevet inn i vognkortet må du passe på at settet har tûv goskjenningspapirer og en 4hjulskontroll. Di merkene jeg har nevnt til deg har vel det på alle settene sine. Lappen fra verkstedet på 4hjulskontrollen må da fremviser hos ditt lokale biltilsyn sammen med senkesettet montert på bilen. Dette koster 500,-

Settene spiller ingen stor rolle hva angår lasteevne. Bilen blir litt stivere, så bilen vil da ikke synke så mye bak. Du kan høre med selgeren om dem har ett sett med coilovers hvor du også har mulighet til å kunne velge stivheten på bilen.

Om du får disse hjulene skrevet i vognkort kan ikke jeg svare på. Dette må du nesten høre med selgeren om, der du kjøpte felgene. De tingene biltilsynet vil vite her er innpresset på felgene. Dette er merket ET.

Hvorfor skal du egentlig ha 19" sommerfelger og coilovers? Tror du greier deg i meste laget og enda mer til med 18" sommerhjul, da hjulene lett kan "subbe" i innerskjermen i hjulhuset, så lemge du senker den. 18" hjul ser forholdsvis stort ut med 235/35ZR18 og coilovers som er justert en god del mot bakken.

Håper dette ga deg noen bra svar på det du lurte på. Bare å si ifra om det er noe mer.

ZyNTeX

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut http://www.koolart.no for deler og utstyr til caddy

På alle Caddy modeller så bygges fjæringen bak om men beholder std fjærene, det som gjøres er at en legger aksel over fjærene og til dette må det bruke set spesielt ombygginbg sett som følger med på alle slike senkesett for caddy

har H&R 40 framme med ombygging sett bak til kr 3800 evt H&r justerbart frame og bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider