Gå til innhold

Bygge om fra fwd til awd

Ranger emnet

KingCamel

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt i det siste på hvordan det er å bygge om golfen min fra fwd til syncro.

Er det noen som ser noen store problemer/haker med den jobben?

Hvis jeg skaffer understell fra en vr6 syncro og motor/girkasse/ledningsnett fra en 1.9 Tdi, for så å flytte dette inn i en vanlig 1.9td fwd?

Jeg er helt blank på dette feltet, så jeg takker for alle svar. Helst seriøse, men noen useriøse kan alltids taes i mot med takk :)

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

welcome to rebuilders club!

får bare håpe du har litt nyere deler enn det jeg har, så slipper du kanskje å sette et strek hver gang du brekker av en rusten bolt.

er vel enklere å skaffe et vrak som har helt understell + bremser + motor/ledningsnett.... er vel mer snakk om at de delene må passe i kassa di, altså motorfester og alt det rukkelet der.

hva med godkjenning og avgift for konvertering? grøss... det er vel bare om du skal bytte motor da men, må vel godkjennes understellet også..

uansett, du står foran mye jobb og masse cash...

og jeg trodde det å bare bytte motor var en enkel jobb?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier som regel å ikke være brønn bakover på FWD karroseri..

Vet ikke om golf bruker det samme til begge biler men, det tviler jeg sterkt på..

Sjekk det hinderet først du, så går vell resten av seg selv ;)

Kan kutte,sveise og bytte ut faenskapet.. det trur jeg skal være mulig.

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider