Gå til innhold

Redigering av video

Ranger emnet

mk1GTI

Anbefalte innlegg

Hva slags program bruker dere for å redigere filmer fra treff ol. Har Pinnacle Studio 7, men er ikke sikker på hva slags instillinger / format jeg skal bruke på filmene som skal publiseres

Takknemlig for all hjelp

Tom Rune

(Amatør med videoredigering)

Team dalatrekk rasing

99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic

90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v)

83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1GTI

Hva slags program bruker dere for å redigere filmer fra treff ol. Har Pinnacle Studio 7, men er ikke sikker på hva slags instillinger / format jeg skal bruke på filmene som skal publiseres

Takknemlig for all hjelp

Tom Rune

(Amatør med videoredigering)

Jeg bruker Adobe Premiere til redigeringen, derfra eksporterer jeg hele filmen til Intel Indeo med minimal kompresjon, også bruker jeg VirtualDub

http://www.virtualdub.org/ med codecer fra http://www.divx.com/ for å komprimere lyd og bilde til jeg får et resultat hvor kvaliteten er ok i forhold til størrelsen på filene.

Synes dette fungerer rimelig bra, men Premiere er ganske kompleks og litt tung å komme igang med. (det morsomme er at man kan gjøre nesten alt mulig der)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å bekrefte innlegget til raboc:

Adobe Premiere + Virtualdub & DivX codec = bra combo

Det er forøvrig sant som han sier...Premiere kan være litt tungt i starten, det er så utrolig mange muligheter der, men når man først kommer godt i gang med det - ja, da er det plustelig ikke så mange andre alternativer lenger! :)

Begynte selv med Pinneacle Studio DV, men fant rimelig fort ut at det var veldig begrenset med muligheter i dette programmet. I tillegg hadde jeg problemer med en del bugs. Skaff deg heller Premiere, og prøv det fram med det! Et lite tips er å bruke hjelpe-funksjonen i Premiere, den er veldig utfyllende og bra!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått tak i Premiere 6.5, Er det en grei måte å capture en film på , slik som i Pinnacle, dvs den lager kutt for hver Pause ??

Har et Panasonic NV-EX3 Kamera. (Og dvd brenner i bestilling :D )

Tom Rune

Fortsatt Amatør:confused:

Team dalatrekk rasing

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått tak i Premiere 6.5, Er det en grei måte å capture en film på , slik som i Pinnacle, dvs den lager kutt for hver Pause ??

Har et Panasonic NV-EX3 Kamera. (Og dvd brenner i bestilling :D )

Nei, det finnes ikke noen slik mulighet såvidt jeg vet.

Premiere baserer seg på en ganske annen måte å capture video på.

Man går først gjennom tapen og setter in/out-points, og deretter velger man batch-capture (eller hva det heter) og så capturer man alt man har valgt.

På denne måten kan man slette all captured video for et prosjekt, men så lenge man har tatt vare på caputerlista og har tapen så kan man recapture og fortsette på prosjektet.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm...!!!

Interresante greier. Er selv fersking på videoredigering.

Har Studio DV, og føler allerede at det mangler noe.

Skal prøve den Adobe Premiere j oxo.

Laste ned med Kazaa er vel greit, eller er d noen av dere som har en direkte-link et sted??

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags utstyr treng ein for å få redigert video på PC??

Firewire kort og programvare sefølgeleg,

men eg har kun DV ut på kameraet,

kan ein få kobla til videospelar til Pc,

og overføre det dit fra PC, har cd-brennar og,

men vil helst ha det på vhs og!!!

mk1GTI: du kan vel skaffe meg eit bra tilbud????!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stegegjerdet

Kva slags utstyr treng ein for å få redigert video på PC??

Firewire kort og programvare sefølgeleg,

men eg har kun DV ut på kameraet,

kan ein få kobla til videospelar til Pc,

og overføre det dit fra PC, har cd-brennar og,

men vil helst ha det på vhs og!!!

mk1GTI: du kan vel skaffe meg eit bra tilbud????!!!!

Har du altså ikke S-Video-out, eller Audio/Video-out på den??

D syntes j var rart.

Sånn som jeg gjør det, dersom jeg skal ha det på VHS er at jeg spiller inn filmen fra DV-kameraet, inn på PC. Redigerer det der og legger det ut på kameraet igjen, som en redigert originalfilm. Alt detta via 4/6-Firewire kabel. Så kobler jeg kameraet til videoen med S-Video-out inn på Scart på videoen. Record.......

Men dersom du har bare DV-out på kameraet, så må du vel ha et skjermkort med f.eks. S-Video-out.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva kamera er det du har Stegegjerdet, mitt Panasonic EX3 hadde også berre DV ut men det kunne "fixest", fant prog. for det på nettet. Alternativet er jo å kjøpe en DVD brenner til pcen, eg har ein i bestilling. Kr : 4600,- det er ein bra ein.

Team dalatrekk rasing

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva kamera er det du har Stegegjerdet, mitt Panasonic EX3 hadde også berre DV ut men det kunne "fixest", fant prog. for det på nettet. Alternativet er jo å kjøpe en DVD brenner til pcen, eg har ein i bestilling. Kr : 4600,- det er ein bra ein.

Eg har eit Sony DCR-TRV 420 E Kamera, med DV out og S-video.

Finn du eit lik "prog" for dette på nettet og?? Kan kjøpe ein "widget", men det kostar $$$$$. Skulle ha tenkt på det da eg kjøpte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider