Gå til innhold

Hvilken frontfanger til Golf 4?

Ranger emnet

Friendly

Anbefalte innlegg

Leter etter en litt "diskret" frontfanger som helst ikke skal være så lav og skal helst være av plast for å tåle litt...

http://www.rieger-tuning.de/en/Modelshow/Volkswagen/Golf_IV/RE300.pdf

Liker designet på den over, men er av glassfiber. Noen ideer? Evnt. også hvor det er rimeligst å få montert (Oslo området).

Golf 4 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som noen av oss: kjøp deg en V6 (4-Motion) leppe, altså ikke fanger. Den er litt større en orginal leppa, og går litt lenger ned. Har et par luftinntak ekstra og er litt mer fancy! Koster ca 800-900,. husker ikke i farta! Du får den hos møller!!

Har gjort det på min Golf IV, lakka den selv, og veldig enkel å montere. Bestilte også bakleppa i går. Den går også litt lenger ned og er ferdig utskjært til doble potter. Hvis du har effektannlegg så blir det helt konge! Kosta 784 inkl moms:D

Styling for "fattig folk" men det blir ganske mye kulere enn de svarte orginal greiene!

Bilder kommer når jeg får lakka bakleppa og montert den!

Han har både foran og bak, sprekt.

Sjekk denne linken: http://www.tdiracing.tk/

Mvh

Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Prikken

Bestilte også bakleppa i går. Den går også litt lenger ned og er ferdig utskjært til doble potter. Hvis du har effektannlegg så blir det helt konge! Kosta 784 inkl moms:D

Bilder kommer når jeg får lakka bakleppa og montert den!

url]

Mvh

Har du allerede effektanlegg? Hvis ja, så må det nok tilpasses kanske kraftig for å passe i bakleppen. Du må skjære i karosseriet også. Hvis du ser på bildet, så ser effektanlegg som er tilpasset 4-motion bakleppa litt anderledes ut. Det er en sving på enderørene for å få de ut i riktig pososjon. Da kommer de i konflikt med en metallbit som må kuttes vekk. Men fint, det blir det ! ;) Dette viste du sikkert siden du allerede har bestillt det.

golf4_fullsystem_tval.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhhhhh ja vel.....:(

heheh nei det var jeg faen ikke klar over...

Har simons eff.anlegg på fra før, men ser jo nå at det blir hus i helvete....angry

Fikk ikke helt det med den metall biten din til å stemme??

Frontleppa til 4-Motion var enkel sak å få på....men problemet blir vel bare at "utskjæringen" som er på bakleppa, ikke kommer i der enderørene stikker ut! eller???

Jaja er faen i meg gla vi har sveise apparat på jobben.....for her må det helt tydeligvis kappes litt. Flott at du sa d før jeg satt der med kølla i handa:)

Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en leppe tilsalgs ganske snart.. Det er en original leppe, men husker ikke hva den heter i farten.. Den ligner VELDIG på Rieger RS leppa.. Bygger like mye ned, men buer innover ved hjulbuen..

Den må dessverre vike for en R32-front :D

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi.

Lakka leppa mi sjøl, ble ganske bra til å være første gang.

Du trenger lakk....seff... får du hos møller eller enn lakk forhandler...kanskje mekonomen eller lignende. Bare oppgi lakk koden som bilen har. Jeg brukte en sånn plast grunning, funka bra. Kan kanskje være lurt å pusse over med sandpapir får å få det helt strøkent før du grunner. Så pusser du over grunninga med et fint papir får å fjerne "nupper". Så er det et par strøk med lakk, og så klarlakk........

Nå er jeg laaaaaangt i fra noen lakk ekspert så det er sikkert mange som har mer peil enn meg, men jeg gjorde d på den måten og det ble ganske bra.

Sender du fangeren til en lakkerer blir det mye mye bedre, men det koster da også litt mer.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider