Gå til innhold

Demping av bil

Ranger emnet

[kj]

Anbefalte innlegg

Skal etterhvert begynne ett nytt og bedre liv med passaten min :D og har lest bittelitt ang demping av bilen, men aldri sett dette blitt gjort - eller hvordan resultatene blir.

Noen som har noen bilder?? Hva lønner seg og bruke av utstyr..?? Hva med rust??

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det lønner seg å bruke plater som er beregnet på slikt. Tynne lette plater... Noen som du kan varme opp, slik at de blir lette å forme, og så klistrer de seg på metallet. Når de kjøles ned igjen blir de helt stive, og demper alt av vibrasjoner i platene. Stinger har fine slike. Eventuelt Brown Bread.

Der du ikke kommer til med plater, bruker du noisekiller på boks.

Rust er kun et problem, om du har det fra før... Dette er ikke noen rustfjerner ;)

Men det blir heller ikke rust av dette... Du bør jo ikke legge dette rett på bart metall, da... Kan jo bli fukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, var det med fukt jeg tenkte på ;) det jeg har sett av dempematerial er noe skumgummiplater med aluminiumsfolie på den ene siden - og tape på den andre :P hehe dette er vell ikke noe sukse..?

legger man da de platene i dører, bagasje rom da..? tror bilen min er greit dempet i gulvet, vaffal frem mot torpedo, ligger den tjukkeste matta der...

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg selger det dempematerialet som er best i forhold til vekt, ytelse og pris... Brown Bread..

Dette materialet har jeg brukt i min bil, og kan si med sikkerhet at dette er svinbra! Har prøvd mange forskjellige typer, og jeg stod igjen med Brown Bread som var best i forhold til prisen, samt at det er sinnsykt lett å jobbe med!!

link til min side der du kan se dempematerialet i bilen min og hvordan jeg har gjort det.

En hel shop roll koster veil 2495,-

Men 1890,- er en pris jeg kan klare pr. dags dato..

Den er ca 11-12m lang tror jeg, og 0.6m bred.

Nok til å tapetsere omtrent hele bilen! :D

Brown Bread sin hjemmeside

Der finner du informasjon og tester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) må ærlig innrømme at jeg ikke hadde regnet med at det skulle koste så mye... trodde det lå rundt en 600 kr jeg - men tok vist feil der gitt ;) men de platene er grisetynne er de ikke? mente jeg lest 1.6mm et eller annet sted jeg..? rart at det hjelper - merker man MYE forskjell eller?

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett kjapt spm der og... I min stv, er det nærmest svam som dempe matter orginalt. disse er søkk våte, så disse er vekke. lurte på å kline inn bunnen med tektyl og legge en dempe matte oppå dette ? vil det funke ? vil ikke at bilen skal ruste innen fra og ut...

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider