Gå til innhold

Demping av bil

Ranger emnet

[kj]

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Bisarre

Kan ikke sammenligne asfaltmatter med BrownBread, Stinger og andre spesielt laget til formålet... De blir lagd etter helt forskjellige prinsipper.

Hva er prisen der da? Hvor selger de stinger o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det meste av disse "vidunder"-mattene/platene, og funnet ut at for meg passer de helt enkle asfalt-platene fra Torshov el Mekonomen best, i normal prisklasse. I tak, er nok noe lettere plate gunstig, så lenge du dekker ALT metall.

Hvis pris ikke er noe spørsmål, ville jeg brukt INNOTEC. Den er relativt dyr, men utrolig lett å jobbe med, og er umulig å få til å løsne når den først sitter.

Uansett, støydemping er den absolutt beste investeringen du kan gjøre. Du fjerner normalt ca 3 dB støy. Høres ikke mye ut, men for å øke kyd-trykket 3 dB må du doble forsterker-effekten.

Transporteren jeg konkurrerte med var dempet med 2-3 lag asfalt-matte, totalt 45 kg. En hyggelig bi-effekt var at den ble mer behagelig å kjøre på piggdekk. Varerommet var "dempet" med Rockwool mellom innerkledningen og karosseri, og det hjalp faktisk en del det også.

SOUNDMAN

81 BMW 7xxi, Clarion, Planet Audio, MB Quart. 400+ hk

99 Jundai H1-liket. Sony, MTX, MB Quart

90 japse-kasse, Alpine, sony, MB

Quart

91 Transporter, Blå-prikk, MB Quart +?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Heggis

jeg sitter og planlegger et prosjekt fortiden... og nå fatter jeg hvordan folk klarer og bruke så ufatteligstore summer på bilstereo bil.

Blir vel et par lapper i støydemping på den caravellen jeg skal ha også da =)

hehe, blir en del det. Jeg har en Nissan micra og som dere sikkert vet så er den liten og derfor trenger jeg heller ikke så mye dempe matriale. Det jeg tenker og bruke er vanlige asfalt matter fra bilxtra ( en bil butikk ) for 50,- platen som faktisk er stor nokk til og ha i døren. Regner med og bruke 10 matter til og dekke hele bilen med :rolleyes:

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: går rundt for meg snart... har skjønt såpass at demping er verdt det da.. men usikker på hva jeg skal bruke... hvor mye trenger man og dempe da..?? ligger org. med tykk skumgummi i gulvet på passaten min, så jeg tenkte på dørene og bagasjen..??? :rolleyes:

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider