Gå til innhold

Demping av bil

Ranger emnet

[kj]

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har ikke jeg samme erfaringen som disse bilstereogutta, men vanlige asfaltmatter hjelper jo en del da! Ta i betraktning av disse guttene faktisk selger disse produktene - naturligvis skryter de litt :D Selv tror jeg det hjelper veldig mye hvis man legger blygummi på kritiske steder i bilen. Er en grunn til at bilen ruller ut av fabrikken med asfaltmatter på gulvet! Demper man enda bedre reduserer man veistøy og musikken komer tydligere fram og oppleves høyere pga. bakgrunnsstøyen er lavere. Materialet er tungt og seigt og hindrer også klirring og vibrasjoner... Og da har det vel i grunn gjort nytta si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen bil som rulller av et samle bånd er ferdig dempet for bilstereo. bare se på all plastikken dem bruker. Og nei, vi sier ikke dette fordi vi selger det. det er mange her inne som har brukt det og ikke selger det. det finnes firmaer som forsker for harde livet for å finne matrialer som kan dempe bilen bedre for vibrasjoner. når su feks spiller i en db drag. så driter du i om bilen er har lavt vei støy. her er det om å gjøre å få bilen til å dirre minst mulig, fordi da får man mer db.

en stor fordel med bilstereo matter er at du skal bare og trenger bare å legge et lag. mattene skal ikke overlappe hverandre. + at bly matter er veldig tunge og når du må legge flere lag for å få bra effekt blir det tungt. vet om folk som har knekt stag til bakluka fordi luka plutselig veide 10 kg mer pga demping med blymatter. det er ikke mye bra. det som heller ikke er bra er mange kilo på dørene, det tåler ikke henglsene.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm nå har jeg lest igjennom denne tråden 2x og har funnet ut at jeg vil ha et middels anlegg... IKKE villig til og betale 3tusen kr for og dempe bilen. :rolleyes:

Er da asfaltlplater greit nok..?? eller har dere andre RIMELIGERE løsninger på gang..?

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal bruke slike asfaltplater jeg nevnte må du sørge for å ha en veldig ren kontaktflate. Jeg renset og renset inni bakdørene mine...men blei aldri helt rent.. var litt nuppete i toppen og fikk noe skitt på tørket. Åpnet den ene døren i går og så asfaltplata lå bøyd over seg selv :( Kun halve plata satt fast inni døra! Satt i platene (40x40cm) i desember. BRUK MYE VARME hvis du skal ha bøy på dem!!

edit: ja, jeg vet jeg vet, det kunne aldri i verden skjedd med brown bread... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Om du skal bruke slike asfaltplater jeg nevnte må du sørge for å ha en veldig ren kontaktflate. Jeg renset og renset inni bakdørene mine...men blei aldri helt rent.. var litt nuppete i toppen og fikk noe skitt på tørket. Åpnet den ene døren i går og så asfaltplata lå bøyd over seg selv :( Kun halve plata satt fast inni døra! Satt i platene (40x40cm) i desember. BRUK MYE VARME hvis du skal ha bøy på dem!!

edit: ja, jeg vet jeg vet, det kunne aldri i verden skjedd med brown bread... :D

Humm.. har ikke hatt slike problemer jeg værtfall.. bruker de fra torshov..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by mfafa

Ett lite tips er å dele opp platene i mindre biter og bruk en varmlufts pistol.... da slipper du styret med at halveplaten detter av...

Jeg har selv prøvd Thorshov matter, dyre blymatter, Innotech og Brown Bread.. Jeg er ikke i tvil hva som funger best og er lettest å jobbe med.. Brown Bread er kanon bra.. og jeg selger ikke noe som helst.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Db Axe fungerer bra, har en helt for jævelig farge og lukter enda værre.

Rockford sin er også bra.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone