wunderbaum Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Vet dette er feil forum men det er ingen som er på Laurel forumet og svarer så jeg får ikke tak i den info jeg trenger. Jeg har en Laurel 2.4e L24E motor altså, jeg lurer på trim deler til denne bilen? Hvor får man tak i det, noen som har erfaring med trimming av slike biler? Jeg hadde trodd det var kurant og få tak i trim deler til denne bilen siden det er ganske stor motor og bakhjulstrekk. Men men så feil kan man ta.. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 L24E? ikke hørt om den blokka før, kanskje fordi det er en utdødd laurel motor da men... Du kan da gjøre som alle andre først, fikse nytt eksosanlegg og nytt, åpent luftfilter. gir kanskje ett par hk mer og bedre respons + lyd da selvfølgelig. vet desverre ikke om den blokka der... :| Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mars 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 En utdød Laurel blokk altså.. jaja det er jo samme type sekser som sitter i 240Z. Ville da tro at den hadde mer potensiale en en Bluebird 2 liter, men men da tar jeg vel feil da. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 som sagt, har ikke peiling på hva slags blokk det er... kjenner heller ei til 240z'n... finnes ikke turboblokker av disse da? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mars 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Er ikke problem å turbo konvertere den, men så var det ikke det jeg spurte om heller. Det er bare å bytte stempler så er den klar for det. Men det koster rundt 25 000 og det er jeg ikke intressert i. Da kan jeg like gjerne spare enda mer penger å kjøpe en Skyline motor. Koster 40 000, inkludert girkasse og alt av ledningsnett. Blir billigere med tanke på kr per hk. Det jeg lurte på var billige måter å få litt ekstra hk i den... Men alle mener at å hive i turbo er eneste løsningen. Kjempe billig Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erbe Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Originally posted by wunderbaum Er ikke problem å turbo konvertere den, men så var det ikke det jeg spurte om heller. Det er bare å bytte stempler så er den klar for det. Men det koster rundt 25 000 og det er jeg ikke intressert i. Da kan jeg like gjerne spare enda mer penger å kjøpe en Skyline motor. Koster 40 000, inkludert girkasse og alt av ledningsnett. Blir billigere med tanke på kr per hk. Det jeg lurte på var billige måter å få litt ekstra hk i den... Men alle mener at å hive i turbo er eneste løsningen. Kjempe billig Luftfilter, eksos, 2-3 grader høyere tenning og 98 oktan gjør underverker på de motorene. Ny kam hjelper også en del.... Broderen har en laurel med 2.4 turbo. Han kjører med orginal motor. Eneste som er moddet er innsprutet og tenning/fordeler. Den bilen klarer 0-100 på ca 6.0 sec... :D :D Dersom du skal ha litt hk, må du skifte til en kraftigere clutch. Det svake ledd er bakakselen, den tåler ikke så mye juling. Broderen sin har gått ca 170k nå og det begynner å komme rare lyder av den. ( han har kjørt bilen med turbo og sinterclutch over 15k, han må vere forsiktig i 1 gir og ikke burne så mye.) bilder og mere info finner du på http://www.essokickers.com Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mars 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Hadde det vært mulig å fått en ordentlig beskrivelse av hva han har gjort med innsprut og fordeler? Akkurat hva og hvordan han har gjort alt? Bilen min har gått 180k, ny klutsj for 1k siden. Så hvis jeg gjør som brodern din trenger jeg vel ikke bytte den med en gang. Bakakselen har jeg tenkt til å bytte til sommern. Problemet mitt er et litt stramt budsjet for tia, omreg og forsikring gjør sitt. Jeg hadde tenkt til å kjøpe ny eksos, men jeg fant ikke et eneste sted som hadde grenrør til bilen. Noe poeng å bytte til sportseksos da når den viktigste delen ikke kan skaffes? Vet du om det er god gjennomgang i Laurel grenrøre? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erbe Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 org innsprutet er fremdeles orginalt, men vi har laget et enkelt 3-trinns ekstrasprut. Det er enkelt og greit 3 trykkbrytere, 3 rele'er, 3 kontroll lamper som lyser etter hvert som trinnene slår inn, 5 bensindyser (3x150cc og 2x100cc) og 2 vanndyser /m høytrykkspumpe. Trinn1 slår inn på ca 0.25 bar og styrer 2x100cc bensin dyser og 1 vanndyse + pumpe. Trinn2 ca 0.4 bar 1x150cc Trinn3 ca 0.6 bar 2x150cc + 1 vann. Klokken på fordeleren er byttet i en 2 veis klokke som justerer ned tenningen etter høyere turbotrykk. Dette er en enkel og billig måte å gjøre det på. (Men laaaangt fra optimal) Eksosmanifolden bør selfølgelig skiftes, men det hjelper uansett godt på å skifte alt bak. Grenrør er nesten umulig å få tak i. Jeg har sett et par men eieren nektet å selge de :( Gamle clutchen til broderen så nesten ny ut, (hadde gått ca 10-15k) men slurte uansett. Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mars 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Oki.. Jeg misforsto litt jeg.. Trodde brodern din hadde modifisert den uten turbo jeg. Jeg er ute etter å trimme den uten å måtte kjøpe turbo. har ikke råd til det nå uansett. Det du sier om å justere modifisere luftfilter, eksos og høyere tenning, kjenner du noen som har gjort det med hel? Hva børe jeg gjøre? Vet selv at det er vanskelig å få tak i grenrør. Mulig å få tak til 240z, de passer rett på blokka men ikke overens med Laurel karoseriet.. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erbe Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Han hadde det slik før vi monterte turbo, den gikk helt greit :) Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mars 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Javel... Jeg som ikke er vant å kjøre 300zx vil nok kanskje være tilfreds med effekten det gir;) En annen ting, jeg er veldig grønn, hvordan justerer man opp tenningen? Og enda en ting hjelper det å bytte plugg? Ble anbefalt av en på TRS å bytte til Denso Iridium plugger http://www.mcspesialisten.no/sider/denso/Iridium/iridium_index.htm har dette noe for seg eller er det bare lureri med fancy navn? Mange spørsmål gitt... Enda en ting erbe, har brodern din senka den? Jeg finner ingen som har senkejærer til den. Hadde håpet å fått den stivere... Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.