Gå til innhold

Ø.K: Corrado g60 eller 320

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skulle kjøpt meg en Corrado g60, men banken mente at bilen var for gammel, dermed fikk jeg ikke lån på 75k. Var en 89mod..

 

Så hvis noen har en bmw 320, eller lignende, corrado, golf. Modell ikke eldre enn 1991, pris fra 0 til 75k.

 

Hvis noen vet om noen bra biler som ligger forsalg på div. nettsider så si gjerne ifra..:)

 

Edit: Eller annen "tøff" turbo bil...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er ikke noe problem å ta lån på en bil som er eldre enn 91 modell da. Om du ikke skal ta pant i bilen. For om du skal ta pant i bilen må du også ha fullkasko forsikring. Og denne må stå på ditt navn, siden lånet står i ditt navn. Og en Corrado G60 eller BMW 32x blir dyrt som fullkasko i ditt navn.

 

Så det er lurt å snakke med foreldra dine om å sette f.eks huset deres i pant.

 

Og da kan du vel ta lån på uansett årsmodell, og da er fortsatt bilen min til salgs :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takker for bra opplsyninger Jonte

 

Kasko er HELT utelukket, det er svindyrt, skulle betale 5500kr i delkasko på g60'n.

 

Men så ringte pappa til banken for å få fikset de siste formalitetene om lån og div. Men da nektet banken, dem sa bilen var for gammel, men jeg skal uansett ha delkasko.

Så da må mamma og pappa kausjonere for meg uansett, for jeg kan ikke ha en "sprek" bil på mitt navn i forsikring. Tørr ikke en gang tenke på den prisen..:eek:

 

Så du mener at banken ikke egentlig skal bry seg om hva jeg bruker pengenen til, så lenge pappa og mamma kausjonere for meg?

 

Sorry, med bilen Jonte, pappa slo seg litt vrang, han burde sagt nei med en gang... Er vel sånn med foreldre...? (liker pappa fordi..:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligheten for deg er å ta opp ett forbrukslån. Dette lånet spør hverken bank eller noen andre hva du skal bruke til, men du, som er såpass ung, må stille med kausjon (kausjonist). Lånet er like billig som å ha bil lån med pant i bilen...(eller dyrt) , og er en helt kurrant løsning.

 

Jeg vet det jeg...alternativet er å kjøpe min bil, billigere i forsikring, bensin utgifter, og ser frekk ut..:D

 

Alt er til salgs for penger. Banken går nok med på lånet til min bil, men da trenger du mer peng en 75 000...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så renta er den samme da? Altså rundt 3-4%...

 

Hvis jeg først skulle brukt 115k på en bil, tror jeg ikke jeg hadde kjørt en Polo..:p

 

Har sett på et par corradoer i hordaland og sogn og fjordane. Hva menes med Exclusive? Er ikke så langt å kjøre...

 

Hva koster det å overhale en g-lader, på den ene der oppe begynte g-laderen og bli litt sliten sa han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Så renta er den samme da? Altså rundt 3-4%...

 

Hvis jeg først skulle brukt 115k på en bil, tror jeg ikke jeg hadde kjørt en Polo..:p

 

Har sett på et par corradoer i hordaland og sogn og fjordane. Hva menes med Exclusive? Er ikke så langt å kjøre...

 

Hva koster det å overhale en g-lader, på den ene der oppe begynte g-laderen og bli litt sliten sa han...

 

Hordaland?? De har sluttet å ta tlf der oppe, :D :D , kan jo være fordi det er jeg som ringer..

 

Vær klar over det at folk kan bli sure pådeg for å disse en polo til 115 løk...finnes polo'er på dette forumet til atskillig mer penger enn det. Er jo den festeste polo'n, jeg har:D )Men ikke si det til noen)

 

Lader og pris skreiv jeg om i går 7 løk ++++++

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å oppfordre folk til å ta opp forbrukslån til kjøp av bil må vel være et dårlig råd spør du meg?

Det finnes nesten ikke noe dyrere enn å ha bil, og du skal få det ganske tøft hvis du må låne alle pengene til kjøp av bilen.

Særlig forbrukslån!

Hadde ikke turt tenkt tanken engang jeg..Da hadde jeg heller kjøpt meg billigere bil og levd livet uten et "pengejag" over hodet konstant..

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Sorry, med bilen Jonte, pappa slo seg litt vrang, han burde sagt nei med en gang... Er vel sånn med foreldre...? (liker pappa fordi..:) )

 

Jeg er bare utrulig lei av sånne som deg. Som er superduper interesserte. Også bruker man masse tid på dere. Og gjør alt klappet og klart til at dere skal hente bilen, også bare ombestemmer dere dere, helt uten grunn. Det har skjedd meg 4 forbanna ganger nå. Jeg er piss lei!

 

Å ta opp et forbrukslån er ikke noe lurt! Det er sinnsvak rente på slikt. Jeg husker jeg skulle ta opp et lite forbrukslån på 10k, da måtte jeg betale rente på 11% eller noe. Så jeg lånte heller av foreldra mine!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg vil si at å ta opp lån med foreldre som kausjonister er det lureste. Jeg fikk iallefall like god rente som bolig lån når jeg gjorde det.

 

Angående forsikring så er det helt klart best å la den stå på foreldene. Ungdom smeller! så enkelt er det. Bedre å la foreldre med 75 % bonus og en 1.4 stasjonsvogn miste litt bonus isteden for deg, ellers kommer du aldri til å ha råd til å forsikre noe :D

 

Personlig har jeg smelt en bil på min far og det endte med at forsikrings selskapet kastet oss ut, Men det viktigste er at jeg ikke mistet bonus

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Jeg er bare utrulig lei av sånne som deg. Som er superduper interesserte. Også bruker man masse tid på dere. Og gjør alt klappet og klart til at dere skal hente bilen, også bare ombestemmer dere dere, helt uten grunn. Det har skjedd meg 4 forbanna ganger nå. Jeg er piss lei!

 

Å ta opp et forbrukslån er ikke noe lurt! Det er sinnsvak rente på slikt. Jeg husker jeg skulle ta opp et lite forbrukslån på 10k, da måtte jeg betale rente på 11% eller noe. Så jeg lånte heller av foreldra mine!

 

Look whos talking...........

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke forbrukslån er noe valg, dette trodde jeg også var dyrere en "vanlige" lån..

 

Men uansett, jeg skal låne HELE kjøpesummen til bilen jeg skal kjøpe, har ikke en dritt med penger i banken...:rolleyes:

 

Jonte: Hadde du vært litt tøyelig fra starten av, kunne det kanskje blitt en kjøp. Du skjønner vel at folk ikke vil betale 40k på forskudd uten no form for garanti...? Dermed 30k først, få bilen, sjekke bilen, 10k senere..:)

 

Edit: skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Så renta er den samme da? Altså rundt 3-4%...

 

Hvis jeg først skulle brukt 115k på en bil, tror jeg ikke jeg hadde kjørt en Polo..:p

 

Har sett på et par corradoer i hordaland og sogn og fjordane. Hva menes med Exclusive? Er ikke så langt å kjøre...

 

Hva koster det å overhale en g-lader, på den ene der oppe begynte g-laderen og bli litt sliten sa han...

 

Forbrukslån?? Dra VISA og betal 20% rente :D :D

Ikke så lurt kanskje, vet hva jeg snakker om.

 

Exclusive er spesialversjoner av Corrado. Disse har alt elektrisk og det viktigste: Skinn interiør. Eneste som ikke er standard på disse er AC, men mange av de har det.

 

Når du skal kjøpe Corrado må du sjekke ladetrykket, og sjekke at det bare er en tynn oljefilm i utblåset på laderen, mye olje eller tettningslister som ligger der er dårlige tegn.

 

Jeg tar rundt 5200,- for en helt standard overhaling av g-lader. Har en nyoverhalt en til salgs også.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

5200, det er vel ikke så galent, er dette på hobby basis eller jobb? Peltz sa ca 7k for en overhaling, de fleste sier at g-tech i Drammen er bare crap. Hvordan er du i forhold om jeg kan spør om det? ;)

 

Prisen varierer med hva du skal ha gjort, med full porting tar jeg 9200,- da portingen tar sinnsykt lang tid. Har brukt over et døgn tilsammen på porting alene på min egen lader.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si om G-Tech, men jeg tror nok jeg skal klare å få høyere ladetrykk med portingen min. Den beste laderen jeg har gjort hittil gir 0,95 bar ladetrykk med standard ladehjul. Orginalt er det 0,65 bar, og orginal ladere med 70 mm ladehjul gir omtrent samme samme ladetrykk, men med høyere slitasje på lager

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet en g60 på tirsdag, han hadde satt i en bar måler der, koblet alt etter skjema sa han også. Denne ladet bare 0.2bar.. Han sa laderen var ny.. Synes ikke den var no veldig sprek heller, kanskje for høye forhåpninger..?

 

Er det forskjell på en bar måler til turbo og en bar måler til en kompressor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår