Gå til innhold

trimming

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Tja trimdeler til disse får man "overalt". Aarnes, Steinar Stolen, Sarpsborg Motorverksted.Eller fra USA fra feks Summit Racing.

Som vanlig er det lomme boken som bestemmer...

Sarpsborg Motor er kansje et lurt sted å begynne. Skal du ha nye stempler skal du vel borre og går jeg ut ifra?Sarpsborg ordner med både det og tips.

Ellers er det neppe en Police utgave du har?Skal du ha seriøst mye effekt er kansje et bytte til Big blokk like greit.

Ellers lønner det seg ofte å kjøpe en ferdig trimmet motor .Se feks i Amcar.

Hva er budsjett og hk krav?

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det er flere som påstår i norge som påstår at de har police utgave enn det det er laga av de totalt. Men dette er en police. Jeg er fornøyd med rundt 400-450hk. Det skal ikke være noe problem å få ut . Det jeg skal legge i det har jeg ikke finni ut av helt ennå men tenkte ihvertfall rundt 10 000 i overhalling av motor. Og rundt 15-20 000 i trim.

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja skal du legge ut 25-30000 på 360 en så kan du jo kjøpe en nyoverhalt 440 til samme prisen.De er enkle å få ut 400+ hk av, men det skal mye til av en 360.Du må vel å merke ha Big blokk kasse og, men det klarer du nok å få med til den prisen.Tviler på du klarere 400hk med standard 360topper må ihvertfall maks portes, helvass kam osv osv.Du får nok en motor som funker bob-bob på gaten.Skal faktisk mye til å trimme en motor fra 170 til 450 hk.Jaja det er jo en god del mer i Polisen, men mer enn 300 hk blir nok vanskelig med std topper osv.Se hva som er tilsalgs av motorer og snakk gjerne med Sarpsborg.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mammut89

Jeg er fornøyd med rundt 400-450hk. Det skal ikke være noe problem å få ut .

<snip> tenkte ihvertfall rundt 10 000 i overhalling av motor. Og rundt 15-20 000 i trim.

 

450 hk for 30000 kr er ren utopi, desverre. Det letteste valget for den motoren er å kopiere chryslers "crate engine" som het noe slikt som "360 magnum". Den hadde ca 9:1 i kompresjon, mopar P412031 kamaksel, toplansinnsug og var helt enkel uten noe dill. En festlig motor å ha i en A-body f.eks.

Problemet med big block chrysler er at de er jæ***g tunge, så en bil med fjærer til small block blir fort "nesetung". I tillegg får du kjøleproblemer + masse ombygging.

 

Husk også på at small block med 450 hk nødvendigvis medfører en økning av turtallet før du får brukbart dreiemoment, noe som tvinger frem høyere stallspeed og ny utveksling. Dermed sprekker 30k budsjettet allerede i starten...Grrr verden er grusom :-)

Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det med motorfester på 440 . Samme som 360 ? . Jeg er ganske grønn her. Skrudd mer på japser enn amerikanere må jeg inrømme. Det er en 727 girkasse. Den største du får til den typen . Orginalt er det 270 hk i den motoren tror jeg. Men ta det med en klype salt.

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir trangt med big blokk da ja (men det går, ble lev med 440 til 76 eller noe).

Ta en lett porting på toppene. Headers med dobbelt 2,5".Passelig kam (har brukt Crane 288* med hell i flere mopar sb). Alu innsug med Holley 600 omtrent.Behold orginal veiv og stempler hvis det er i orden.Skal du borre og skifte så kjøp ca 10:1 stempler.Da har du brukt ca 10-15000 kroner (uten borring /stempler)og du havner på ca 300 hk .Da har du fremdeles vettigt bensinforbruk og du kan kjøre med standard kasse .(Kjøp 11" converter hvis din har 12" orginalt.Sett gjerne i et shift kit).Bruk orginal elektronisk tenning. Kjør med 15-18 grader grunntenning og reguler ned maks forstilling hvis den banker.

Gjorde dette med en skamstygg 73 van for noen år siden og hadde utrolig mye morro med den.Gikk med noen bakdekk den sommeren. Holdt foresten på å ta livet av en med BMW 325 cab som trodde han skulle kjøre forbi oss.Han måtte fint legge seg inn bak oss igjen...

Skal du absolutt ha 400 hk er det jo bare å fleske til med litt gass.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår