Gå til innhold

Søknad for redusert sperrefrist

Ranger emnet

kayheggz

Anbefalte innlegg

Hei !

jeg ble for litt under 2 år siden tatt i fartsmåling i 80 sone, ble klokket inn til 160.

Og som mange andre ble jeg lurt med strafferabatt i bytte mot en tilståelse.

straffen jeg fikk ble som følger; tap av førerrett i 2 år og 3 mnd. og 24 dagers fengsel.

Jeg har sonet tiden min og mesteparten av sperretiden.

Men nå har det seg slik at jeg har fått et jobbtilbud som krever at jeg har sertifikat.

Jobbtilbudet kommer til og stå vedlike frem til jeg får den igjen. Men jeg har helst sett at jeg kunne ha startet snarest mulig.

Så det jeg lurer på er om det er vits og sende inn en søknad til politiet om reduksjon av sperrefristen?

Noen som har erfaringer om dette emnet?

(bedrevitere som vil gni inn det faktum at det var dumt og kjøre for fort osv. kan igrunn bare spare seg for dette.)

.:Fette kinder zind schwerer zu kidnappen:.

- '74 Ford Consul 4.7 GL Perana

- '82 Ford Granada 2.8 Ghia

- '82 Ford Granada 2.3 L

- '84 Ford Granada 2.8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Fullt mulig å søke politimesteren i det politidistriktet hvor beslaget ble gjennomført, om redusert sperrefrist - men må ha tungtveiende søknadsgrunnlag for å ha sjangs til å komme igjennom med søknaden. Ettersom behandlingstid gjerne er minimum 1 mnd, så spørs det om det har noe for seg lengre - men med så lite igjen av tiden som du antyder, er kansje sannsynligheten større for at du får det innvilget. Du, om ikke annet - også søke om dispansasjon til å ta teorieksamen - så kan du prøve å få oppkjøring så snart som overhodet mulig etter sperrefristen går ut. Uten dispansasjon for dette, tror jeg du må vente til sperrefristen går ut, før du i det hele tatt får ta teorieksamen.

Husk søknad om førerkort da, må sendes pr. brevpost og tar et par uker. Får ikke ta teorien før denne er behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...