Gå til innhold

Honda Integra Type R


Magnus

Anbefalte innlegg

Var ute å testa en kompis sin integra type r igår.

 

Det synes jeg var en morsom bil å kjøre.

Girkassa var skikkelig tight og fin og alle girene kommer inn der de skal i forhold til motor karakteren, 5th gear er feks ikkeno cruising gear :) der drar det like godt som på 4.

Bilen ligger skikkelig bra på og har feaktisk en tendens til overstyre da du går hardt inn i svingen. Ganske kult faktisk til å være en grevling.

Og det med at den er en forhjulstrekk det merker man faktisk ikke så godt, det ble jeg ganske overrasket over. Ser ut som om diffen gjør jobben sin :) Det eneste er ut av rundkjøringer hvor det kan være litt glatt der har den litt tendens til "gli ut".

Etter noen mil med litt inspirert kjøring holdt faktisk ikke bremsene lenger, dette kan komme av dårlig bremsevæske oxo da.

Men denne bilen nermest trygler om å bli pisket på landeveien, noe jeg seff gjørde :D Kjører en over 6000 rpm så har man en rå gass respons. Det er der vtec'n slår inn. og det er nesten som et gammeldags turbo kick hehe :)

 

Denne bilen det er snakk om har akkurat fått et spoonsport eksosanlegg og den lyden må bare oppleves :D

 

Lyden og kjøreopplevelsen gjør at denne bilen bare må brukes hele tiden hehe :D

 

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Det er den røde Integraen eller?

Fet bil.

 

Bruttern lurer på Integra selv, det er ikke noe å lure på da eller Magnus? Løp og kjøp? :D

 

(Eller spring og spar)

 

ja det var den røde :D

 

jeg har ikke peil på hvor mye de koster jeg faktisk

 

men honda er vel relativt dyre tror jeg...

 

Men helt klart en meget morsom bil å kjøre

 

Med det eksosanlegget så er det faktisk helt porno lyd i den bilen

du skulle sett ansiktet til eieren da vi var ute å prøvekjørte.

eller hva hondakar??

 

Hvis du prater med hondakar her på forumet så kan du sikkert få ordnet en tur til broren din

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjørte Integraen som står på http://www.runeb.org for en tid tilbake. Sinnsvak bil. Kjøper meg en slik en til våren :D

 

Eier av bilen sa han hadde kjørt 12 runder på rudskogen uten at bremsene fadet, så det var sikkert dårlig bremseveske på bilen du prøvde.

 

Selv om bilen bare hadde originalt eksosanlegg var lyden uten tvil den råeste jeg har hørt fra en rekkefirer noen sinne. Når turtellern nådde rødt på 8400 o/min var det nesten motorsykkel lyd :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Det er den røde Integraen eller?

Fet bil.

 

Bruttern lurer på Integra selv, det er ikke noe å lure på da eller Magnus? Løp og kjøp? :D

 

(Eller spring og spar)

 

en original Integra går bedre 0-402m enn en japansk 200sx (220hk)

 

Integra type R ; 14,746

Nissan Silvia ; 14,944

 

men når det gjelder trimmings vennlighet, er det vel ikke tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Kutt kødden!

Har sittet på i akkurat samme bil, ,og jeg kan garantere skriftlig at den lyden ikke er i nærheten av min ZX-6R på 14-15' rpm...;)

 

 

La du merke til "nesten"?? ;) Har kjørt en del sykkel selv og lyden kan jo selvsagt ikke måle seg med de værste r-syklene. Men det er omtrent det nærmeste du kommer i en serieprodusert bil i den prisklassen. Egentlig i nesten alle prisklasser oxo :D

 

Uansett så er jo lyden sinnsvak på den bilen da :D

Råeste rekkefirer lyd ever!!

 

Monterer man på turbo må jo lyden bli enda fetere :D For ikke å snakke om effekten :D Bare synd det er så himla dyrt :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i sammenheng med ytelsene på bane og alderen på bilen synes jeg egentlig ikke ITR er så veldig dyr...

Har ikke hørt annet enn skryt om denne bilen!

Noen som har sett Best Motoring-videoene? Der er ikke mye om å gjøre at den holder følge med biler som har betraktelig mer motor. :D

 

Og ja, lyden er sinnsyk til å være en standard bilmotor! :)

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen i seg selv er jo svinebillig når du ser på hva du får igjen. Det som er dyrt er trimming på denne bilen. Skal man dra ut nevneverdig mer effekt av motoren bør man gå for turbo. Et bra turbosett havner fort på 40000kr, og det er litt drøyt for de fleste.

 

Men uansett så har denne bilen så bra ytelser originalt at trimming er egentlig bortkastet spør du meg. Dessuten ødelegger man vel litt av balansen i bilen også. For ikke å snakke om torque steer.....

 

nei til våren blir det en 1999 Sort Integra Type-R med aircondition som ekstrautstyr (selv om bilen veier 30kg mer dah, men den blir vel litt enklere å selge igjen). Putte på 7,5x16" OZ Racing felger med original dekkdimensjon på 195-55, samt altezza baklykter. sikle sikle sikle :D :D

 

oh en runde med tectyl tror jeg jeg spandere på bilen oxo :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår