Gå til innhold

Drømme henger for transport av bil?

Ranger emnet

jan_erik

Anbefalte innlegg

Driver og vurderer og bygge egen henger får og få biltransport henger som man vil til en grei pris.

Hva er deres drømme henger? hvordan hadde den sett ut? hva hadde den hatt av utstyr og hva syns dere generelt mangler på en vanlig henger i dag? Hva hadde funket?

Trenger en del tips for og ferdigstille en eventuelt tegning av en jeg vil bygge selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg savner er et plan som kan senkes ved hjelp av luft e.l. slik at man slapp unna både tilt, vinsj og påkjøringsramper. Et lett overbygg og tett plan er også godt og ha om man kjører en strøken bil i regnvær/salta vei.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne litt mindre, må ha en rå trekkvogn for å holde 80 med det der;) Skulle hatt luftfjæring i tillegg så hadde den vært god;) Gjerne også litt bedre aerodynamikk!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell det eneste til vanlig bil, men så har eg heller ikkje sett ein personbil dra ei tralle heller :D Vist du ser på låsemekanismen brukt på lastebiler som trekker tralle er jo denne heilt annerledes design på, var dette eg tenkte på med tanke på kuletrykk. På disse koblingene spiller det ingen rolle hvilket kuletrykk ein har fordi alle krefter er fokusert på eit horisontalt nivå ;)

Men undersøk mulighetene ;) meiner å ha sett traller på picuper borti statene, men der er det jo texas =P

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider