Gå til innhold

får ikke av drivknuten

Gjest hafnor

Anbefalte innlegg

hei boys - skal skifte gummimansjetten, men har problemer.

nå har jeg kjempet i en time. vil helst ikke demontere hele leddet - jeg la akslingen i skrustikka og prøvde å slå av drivknuten,

Nei, den ville ikke av - jeg så ingen låsering. hva er dette - hva slags akslinger har bilen min? 93 modell 2-dør coupe.

kan noen gi meg litt råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ikke noen låsering før du har tatt av drivknuten.

Den sitter på akslingen, inne i drivknuten i et spor.

Egentlig ikke en låsering, men en fjær som sitter i et spor på akslingen som ekspanderer mot en utvidelse i drivknuten slik at den skal holdes på plass - inntil du kommer med slegga.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde nettopp en av mine mekanikere her nå, -han sier det samme som du sier her. Når vi slo med slegga med begge hender av full kraft skjedde det likevel ikke noen ting - kanskje den kom 1mm på 20 slag, så vi gav opp.

Tror du denne fjæren har kommet i klem på noe vis, eller kan det være et drivledd "utenom det vanlige som rett og slett ikke kan slås ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1mm er jo framgang da =) sitt ein strek med tusj så langt du har fått den av nå å slå 20 nye slag for å sjå om den har rikka seg...

Noen akslinger har det med å sitte seg, så når det først løsner kommer den fint ;) Hjelper og å ha rust løyser på ;)

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gav opp og kjøpte en biltema limbar mansjett - har ingen tro på den men skal prøve dette bare for å ha prøvd det::: skal komme tilbake med resultat om noen uker - takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider