JChE Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 Jeg har vært naf-medlem i noen år, og leser stadig i medlemsbladet at de kommer med det ene fine forslaget etter det andre. Tenker da på bilpolitikken og avgiftspolitikken i Norge, som nå er helt på trynet på mange områder. Men skjer det noe? Ikke som jeg har sett. Jeg har hørt at Amcar er flinkere på dette området, og faktisk har fått gjennomslag for noen av sine forslag. Noen som kan bekrefte dette, eller komme med egne erfaringer? Naf begynner å virke som en tulleorganisasjon som bare skal hale ut penger, og ikke gjør noe som helst for å gjøre det enklere for oss bilbrukere. Jeg kjører ikke Amcar selv, og har ingen umiddelbare planer om å gjøre det, men støtter heller en organisasjon som faktisk gjør noe, hvis det da er tilfelle. Er det noen her som har erfaringer med Amcar sin organisasjon, og hva de har klart å utrette? Det samme gjelder forsåvidt Naf, hva har de klart å utrette? Kjør debatt! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 NAF har greid å fått utrette ei grei kartbok, medlemsturer i buss til Rhindalen, dilldall i nettbutikken og fine klistermerker.Ja, også får du vel forsikringsrabatt hvis du er medlem........ :D De har ikke greid å få ned f,eks drivstoffprisen, bedre veier, bedre kollektivtrafikk etc.Slik som bilister er opptatt av og trenger. Amcar fikk gjennom 30-års regelen, de er en høringsinstans for både Toll og avgift og Veidirektoratet og nye godkjenningsregler for US biler bl.a. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crille Skrevet Mars 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 Amcar er ok ,Amcar fikk gjennom 30-års regelen m.m Siter http://www.nettapoteket.biz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi93 Skrevet Mars 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 Amcar prøver også å endre importregler når det gjelder hybridbiler, biler regnes ut fra sylinder volum og ikke utslipp, dette ønsker amcar å endre til utslipp isteden for volum. Siter 75 mercedes 280se w116 87 Mercedes 260 se w126 99 Skoda felicia pickup "My 1989 Mercedes-Benz is powered by The Mercedes-Benz M103 engine, has 200,000 miles on it and I still think I will die before it does." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 NAF? Hva er det? Er det de som bruker kontigenten på radioreklame? Det er i allefall ikke noe poeng i å være medlem der! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 Har liksom aldri satt meg inn i dette tidligere, har bare meldt meg inn i naf "fordi alle andre gjør det". Skjønner jo nå at dette bare er tull, så jeg kommer til å melde meg ut. Har jo betalt kontigent for 2011, så det må drøyes til årsskiftet da. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mars 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 Er nok endel som ikke helt har fått med seg at NAF tross alt er en kommersiell organisasjon som skal tjene penger, om enn den er såpass åpen at ethvert medlem kan faktisk "jobbe" seg oppover i NAF-systemet via lokalforeningene og landsmøtene... men medlemskapet er vel for de fleste mest en mulighet for å få rimelig veihjelp og lite annet ja. Bladet Motor begynner å bli temmelig irriterende å lese for de som er over middels bilinteresserte, og noen påvirkningskraft overfor myndighetene har de jo aldri hatt. Med såpass mange medlemmer som de faktisk har, vil det statistisk sett være en god del medlemmer som IKKE er enig i hva NAF eventuelt måtte aksjonere for/mot, noe som også kan tydes utav leserbrevene de trykker, så det kan virke som NAF er relativt konfliktsky overfor egne medlemmer. Da er det jo gjerne tryggere for inntjeningen å mene minst mulig utad, beholde flest mulig medlemmer innad og tilby flest mulig produkter til "NAF-pris" (sic) i butikken sin... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 Jeg er medlem i NAF av en grunn. Veihjelp. Bruker man en veihjelp i året, har man spart inn medlemskapet. For noen uker siden røyk fødepumpa for diesel midt i stavanger. Da var det godt å kunne ringe naf og få bilen kjørt til verksted uten å betale noe. Jeg har også fått dem til å komme hjem til meg og hente prosjektbilen min som sto delvis i molekyler midt på vinteren for å frakte den til verksted å reklamere på en rettejobb. Ellers nyter jeg godt av 30 øre rabatt på statoil + 3-4% rabatt på alle andre stasjoner inkl. Statoil via NAF kredittkortet. Som en organisasjon som kjemper for rettighetene til billistene, er de ubruklige og medlemsbladet blir aldri åpnet. Men alt i alt synes jeg det er verdt å være medlem. Ivertfall når jeg liker å kjøre eldre biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 Joda, men de aller aller fleste har berging mot en liten egenandel inkludert i bilforsikringen. Og hvem trenger bilberging en gang hvert år? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 Sant det ja, bilberging har man alltid inkludert i forsikringen, fra delkasko og oppover. Man må betale 500kr som regel, men det er mindre enn årskontigenten til Naf som er 700-og et eller annet hvis jeg ikke husker feil. Og 30 øre/l rabatt har jeg allerede på Esso, siden jeg har Coop-medlemsskap. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 Jeg er medlem i NAF av en grunn. Veihjelp. 88 BMW 325i 99 BMW 530DAT x93 BMW 520it x88 BMW 520i x91 BMW 318it Ja, det er alltid stas å kjøre BMW. Til og med på planet på en bergingsbil. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg