Gå til innhold

Bli medlem i Amcar istedet for Naf?

Ranger emnet


JChE

Anbefalte innlegg

Jeg har vært naf-medlem i noen år, og leser stadig i medlemsbladet at de kommer med det ene fine forslaget etter det andre. Tenker da på bilpolitikken og avgiftspolitikken i Norge, som nå er helt på trynet på mange områder. Men skjer det noe? Ikke som jeg har sett.

 

Jeg har hørt at Amcar er flinkere på dette området, og faktisk har fått gjennomslag for noen av sine forslag. Noen som kan bekrefte dette, eller komme med egne erfaringer? Naf begynner å virke som en tulleorganisasjon som bare skal hale ut penger, og ikke gjør noe som helst for å gjøre det enklere for oss bilbrukere.

 

Jeg kjører ikke Amcar selv, og har ingen umiddelbare planer om å gjøre det, men støtter heller en organisasjon som faktisk gjør noe, hvis det da er tilfelle. Er det noen her som har erfaringer med Amcar sin organisasjon, og hva de har klart å utrette? Det samme gjelder forsåvidt Naf, hva har de klart å utrette? Kjør debatt!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF har greid å fått utrette ei grei kartbok, medlemsturer i buss til Rhindalen, dilldall i nettbutikken og fine klistermerker.Ja, også får du vel forsikringsrabatt hvis du er medlem........ :D

De har ikke greid å få ned f,eks drivstoffprisen, bedre veier, bedre kollektivtrafikk etc.Slik som bilister er opptatt av og trenger.

 

Amcar fikk gjennom 30-års regelen, de er en høringsinstans for både Toll og avgift og Veidirektoratet og nye godkjenningsregler for US biler bl.a.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amcar prøver også å endre importregler når det gjelder hybridbiler, biler regnes ut fra sylinder volum og ikke utslipp, dette ønsker amcar å endre til utslipp isteden for volum.

75 mercedes 280se w116

87 Mercedes 260 se w126

99 Skoda felicia pickup

"My 1989 Mercedes-Benz is powered by The Mercedes-Benz M103 engine, has 200,000 miles on it and I still think I will die before it does."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom aldri satt meg inn i dette tidligere, har bare meldt meg inn i naf "fordi alle andre gjør det". Skjønner jo nå at dette bare er tull, så jeg kommer til å melde meg ut. Har jo betalt kontigent for 2011, så det må drøyes til årsskiftet da.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok endel som ikke helt har fått med seg at NAF tross alt er en kommersiell organisasjon som skal tjene penger, om enn den er såpass åpen at ethvert medlem kan faktisk "jobbe" seg oppover i NAF-systemet via lokalforeningene og landsmøtene... men medlemskapet er vel for de fleste mest en mulighet for å få rimelig veihjelp og lite annet ja. Bladet Motor begynner å bli temmelig irriterende å lese for de som er over middels bilinteresserte, og noen påvirkningskraft overfor myndighetene har de jo aldri hatt.

 

Med såpass mange medlemmer som de faktisk har, vil det statistisk sett være en god del medlemmer som IKKE er enig i hva NAF eventuelt måtte aksjonere for/mot, noe som også kan tydes utav leserbrevene de trykker, så det kan virke som NAF er relativt konfliktsky overfor egne medlemmer. Da er det jo gjerne tryggere for inntjeningen å mene minst mulig utad, beholde flest mulig medlemmer innad og tilby flest mulig produkter til "NAF-pris" (sic) i butikken sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem i NAF av en grunn. Veihjelp.

Bruker man en veihjelp i året, har man spart inn medlemskapet.

For noen uker siden røyk fødepumpa for diesel midt i stavanger. Da var det godt å kunne ringe naf og få bilen kjørt til verksted uten å betale noe.

Jeg har også fått dem til å komme hjem til meg og hente prosjektbilen min som sto delvis i molekyler midt på vinteren for å frakte den til verksted å reklamere på en rettejobb.

 

Ellers nyter jeg godt av 30 øre rabatt på statoil + 3-4% rabatt på alle andre stasjoner inkl. Statoil via NAF kredittkortet.

 

Som en organisasjon som kjemper for rettighetene til billistene, er de ubruklige og medlemsbladet blir aldri åpnet. Men alt i alt synes jeg det er verdt å være medlem. Ivertfall når jeg liker å kjøre eldre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det ja, bilberging har man alltid inkludert i forsikringen, fra delkasko og oppover. Man må betale 500kr som regel, men det er mindre enn årskontigenten til Naf som er 700-og et eller annet hvis jeg ikke husker feil.

 

Og 30 øre/l rabatt har jeg allerede på Esso, siden jeg har Coop-medlemsskap.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår