Gå til innhold

W124 ASD Feil


MercedesW124

Anbefalte innlegg

Slenger inn denne fra Mercefreaken:

 

Hentet fra http://www.mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=15053&p=93953&hilit=asd+feilkoder#p93953

Re: ASD - feil

w201-16 » Søn Jan 09, 2011 11:29 am

 

Det skal være 1 og 5 ja:

 

1 = Jord

5 = ABS/ASD

 

- Ta en ledning fra Nr. 1 (dette er det samme som jord) å sett den andre enden av ledningen i hull Nr. 5.

Du skal bare kortslutte i 1sekund, det blir bare å sette ledningen nedi og opp igjen.

Da skal ASD lampa blinke, antall blink forklarer hva slags feil...

 

- Det lønner seg kanskje å ha en venn som sitter inni bilen, å følger med på lampa mens du kortslutter...

På grunn av at lampa begynner å blinke veldig raskt (tar ca 2-4 sekunder) og da er det fort gjort å gå glipp av ett blink eller to.

Dermed vil du da få feil avlesning og en annen feilkode enn det, det virkelige er...

 

 

 

Feilkodene er:

 

1 Blink = Ingen feil

2 Blink = Styringsenhet ASD

3 Blink = Bremselysbryter (ved pedal)

4 Blink = ABS/ASD sensor venstre side forran

5 Blink = ABS/ASD sensor høyre side forran

6 Blink = ABS/ASD sensor bak (sitter på klokka)

7 Blink = Flere ABS/ASD sensorer

8 Blink = Magnetventil eller bremselysbryter

 

- For å slette feilkoder må du starte bilen, forså å kortslutte kretsen...

Når du kortslutter, bruker du samme hullene (Nr. 1 og 5) og kortslutter kretsen i 4-6 sekunder(dette er ganske nøye på sekundet)...

 

Virker ABS så er det stor sjanse for at ovp er i orden.

Nivå har samme pumpe, tank og olje.

Kan hende at det lønner seg å lufte ASD å med det bytte ut olja som er inv. i diffen. Det er ingen retur på dette så olje som er i røret/diffen er den samme hele tiden.

Olja er spes. å etter det jeg vet er det kun MB som har denne (er jo garantert noen andre en plass som har den).

Det hender pakningen mellom pumpe og motor blir slitt å da får du motorolje i oljetanken.

Den kula på ASD-ventilen kan også ryke, dette er noe slik som bak på nivå

MB190Electromotive 2.5-16

MB190E 2.3-16(m111) Kompressor

MB190E 2.5-16 EvoI Ex DTM.

http://www.mb190klubb.com

 

w201-16

 

Innlegg: 904

Registrert: Tor Jan 19, 2006 6:47 pm

Bosted: Stange

Istedet for å legge forbindelse mellom pin 1 og 5, er det lettere å ta en lengre ledning som rekker inn i bilen. Ene enden stikker du inn i pin 5, og den andre enden jorder du inni bilen, for eksempel på metallet på tenningslåsen. Da slipper man å ha med seg en medhjelper for å få til dette. Ellers er metoden helt lik, når du jorder inni bilen blir det samme som å kortslutte 1 og 5. På min 230TE begynte også lampa å lyse, og der holdt det å slette feilkoder. Hvis lampa kommer tilbake, må du eventuelt bytte delen som gir feil på diagnosen. Det vanligste er at bremselysbryteren er defekt.

 

Gjør som jeg skriver her, så kan du lese ut feilkoder og slette de etterpå. Mange ganger holder det å slette feilkoder, så fungerer det.

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosekontakten er en firkantet liten boks som sitter ved batteriet. Det er et lite lokk der som må vippes av, og under det finner du en kontakt med 8 poler hvis jeg ikke husker feil. Finn deg en ledningsstump som er et par meter lang, og dytt den ene enden i pin 5 i kontakten. Så tar du med deg andre enden inn i bilen, og gjør som følger:

1.Sett på tenninga

2.Ta ledningen inn på metallet på tenningslåsen i ca 1.sekund, og ta den vekk igjen. Da begynner lampa å blinke i sekvenser, med opphold imellom hvis det er flere feilkoder. Noter hvor mange ganger lampa blinker, og les av tabellen over. Når du har gjort dette kan du prøve å resette systemet ved å holde ledningen innpå metallet i 4-6 sekunder. Slå av og på tenning, og start bilen. Se om lampa slukker.

3.Gjør den ikke det, må du fikse det som er feil i henhold til feilkodene :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosekontakten er en firkantet liten boks som sitter ved batteriet. Det er et lite lokk der som må vippes av, og under det finner du en kontakt med 8 poler hvis jeg ikke husker feil. Finn deg en ledningsstump som er et par meter lang, og dytt den ene enden i pin 5 i kontakten. Så tar du med deg andre enden inn i bilen, og gjør som følger:

1.Sett på tenninga

2.Ta ledningen inn på metallet på tenningslåsen i ca 1.sekund, og ta den vekk igjen. Da begynner lampa å blinke i sekvenser, med opphold imellom hvis det er flere feilkoder. Noter hvor mange ganger lampa blinker, og les av tabellen over. Når du har gjort dette kan du prøve å resette systemet ved å holde ledningen innpå metallet i 4-6 sekunder. Slå av og på tenning, og start bilen. Se om lampa slukker.

3.Gjør den ikke det, må du fikse det som er feil i henhold til feilkodene :)

 

Takker :D :popcorn

MVH

Christian RIbe

 

Mercedes-Benz 1222 NG `85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår