ragnarVl Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 Noen sier det er lov, noen sier 50% i eu kontroll ikke bryr seg....... Hva er forskjellen på original toning å soting??? Isåfall hvor mange prosent kan jeg ha på frontruta å de andre 5?!!!!!!!!!! Hilsen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragnarVl Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 ??????????????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 Hold deg bak B-stolpen, og ikke "sot" mere enn at du greier å se blålys gjennom rutene. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 Reglene er som følger: Frontrute og de to siderutene foran: Null soting er tillatt. Andre sideruter: Kan sotes til de blir helt ugjennomsiktige. Bakrute: Kan sotes noe, men blålys skal være synlig. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre88 Skrevet Mars 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 noen som har link til det juridiske rundt soting/toning? orginalt tonede sideruter forran er lov etter hva jeg har skjønt? til en viss grad. Alt bak b stolpen kan vel være like "hardt" sotet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrijey Skrevet Mars 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 All fabrikk toning av ruter er lovlig... men skal du gjera nåke meir enn det må du holde deg bak B stolpen Siter -03 Golf 1,9TDI-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 § 31-1. Generelt om vindu Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 – 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Vollan Skrevet August 10, 2012 Rapporter Share Skrevet August 10, 2012 Jeg har hørt at det er lovlig og sote de fremre rutene med 24/25%. frontruta er helt ulovlig og bakruta skal det være såpass med sikt ut av du kan se blå lys. de to bakre kan du lakere svart om du vil. Planen min er å kjøre 25% rundt hele bilen, alt utenom frontruten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet August 10, 2012 Rapporter Share Skrevet August 10, 2012 Jeg har hørt at det er lovlig og sote de fremre rutene med 24/25%. frontruta er helt ulovlig og bakruta skal det være såpass med sikt ut av du kan se blå lys. de to bakre kan du lakere svart om du vil. Planen min er å kjøre 25% rundt hele bilen, alt utenom frontruten.Det er ikke lov å ha film på fremre sideruter (som sagt tidliger)Jeg nekter å tro at en slipper igjenom en kontroll med film på så langt kontroløren gjører en riktig jobb... Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 10, 2012 Rapporter Share Skrevet August 10, 2012 Jeg har hørt at det er lovlig og sote de fremre rutene med 24/25%. frontruta er helt ulovlig og bakruta skal det være såpass med sikt ut av du kan se blå lys. de to bakre kan du lakere svart om du vil. Planen min er å kjøre 25% rundt hele bilen, alt utenom frontruten. Det er helt utrolig, Viking067 hadde postet ett utdrag fra kjøretøyforskriften over innlegget ditt. § 31-1. Generelt om vindu Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 – 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet August 11, 2012 Rapporter Share Skrevet August 11, 2012 Kjøp deg orginalsotede ruter. Koster ikke allverdens! Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg