Gå til innhold

riktig pris på en 242 ???

Ranger emnet

ZnAkE

Anbefalte innlegg

jeg ga 4000kr + en gammel sliten honda mtx med trim for min..så ga vel da i terorien ca 6000kr...grei stand, ikke alt for rusten, og i kjørbar stand ved kjøp..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 242 80'-> med skilter ligger vel på rundt 10 laken ja, men som alltid: prut, prut og prut :p

Min lå til salgs for 9.000, da med to skyldige årsavgifter..

den var sveiset for 7000kr, lakket, etc.

jeg prutet den ned til 7000kr, men selger husket feil når jeg hentet den, så ejg betalte bare 6000kr.

Jeg visste bare om den ene årsavgiften, så etter et par timers kø hos biltilsynet, fant jeg ut at jeg hadde med meg 2500kr for lite, så da var det bare å kjøre hjem og vrenge sparebøssen.

Det kom vel rundt 10 lapper for å få skilt på min også..

jeg måtte jo ta eu kontroll, betale årsavgift, nye skilter, etc.

den ene årsavgiften jeg manglet var heldigvis på "bare" 2000kr elns.

Men.. bilen min er 80' og hadde stålfelger (8 stk) og orginale 80' fronten. Jeg har moddet en del på bilen min siden den gang, så ikke tro jeg betalte en så liten sum for min 242 slik den er nå, hehe..

slik var min avertert i autodb:

http://www.volvo-power.net/div/242dl_80/

jeg kan si det sånn at ca. en måned etter jeg kjøpte kjerren min, så jeg en blå 242 i autodb. den var 82' og skulle selges for 8 lapper. jeg prutet den ned i 6 lapper og fikk en kjøper for min på 8 lapper (dette var før jeg registrerte bilen min).

Jeg ombestemte meg, da jeg allerede hadde forelsket meg i bilen min :p

mao. my "message" er: verdt rundt 10, får du for rundt 6-7 er det god pris (snakker her om "rustfri" og uten spesiellt utstyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vraka åttimodell par-parogførr'en min for tre år siden. 1500kr fikk jeg da for herligheta.

Så vidt jeg husker var den bare et par bremsekalipere og to hjullager som hadde parkert for godt. Motoren sugde falsk luft og fordeleren hadde noe krøll, men ellers var den god som gull.

Angrer bittert....

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på jakt etter en 242 i høst! måtte ha en da.

jakta som faan etter en 81-83 mod, rustfri med takluke.

men fant ingen verdensting!!

slo til på en helt strøken gubbkjørt 82mod. men manlet takluke da :(

måtte gi en sinnsyk pris på den 20000, men det var flere som ville ha den så budet gikk bare opp og opp.

men synes det er verdt det, når man får en nytektylbehandla HELT strøken 242, som ikke er skrudd å fikla på noen steder.

det skal jeg nemlig gjøre selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dre Racing@

måtte gi en sinnsyk pris på den 20000, men det var flere som ville ha den så budet gikk bare opp og opp.

men synes det er verdt det, når man får en nytektylbehandla HELT strøken 242, som ikke er skrudd å fikla på noen steder.

242 er mye høyere i pris enn 24(4) ja...

de er jo "sjeldne", så det er stor etterspørsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dre Racing@

aiai!!! jeg solgte min 242(skulle aldrig gjort det) det var en 76 mod totalt ombygd til 84 mod,med elvindu,el soltak,alarm/sentrallås,lamelldiff,91 mod frontrute,6xhvite blink,gr.a vinge,servo,lamelldiff,volvos "orange" dempere,special 80mm senkesett,type turbo krengestag,2 stk el recaro(sorte/gråe)+++bilen var sort blank og 95%strøken i lakken.den ble også solgt for 20000 men uten motor og 18" hjula...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å legge til litt mere satt det også 3"jt superflow på bilen+bensinpumper(større type den under) stor turteller,4 eller var det 5stk orginale volvoinstrument,stabstag i motor rom,alle lister strøkne,orginalsort innertak+++ er det noe jeg angrer på i "bil livet" er det dette salget...bilde:

242svart%20copy.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider