Gå til innhold

riktig pris på en 242 ???

Ranger emnet


ZnAkE

Anbefalte innlegg

Originally posted by ZnAkE

vakkert...

 

Får meg kanskje en 242 bertone i garasjen nå.

 

262C Bertone mener du vel?

eller er det en 242, taksenket etter 262C sine mål?

 

http://www.lysakerbil.no hadde jo en slik til salgs.

jeg prutet den ned i 6000kr, men siden den var motorløs, var det uaktuellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

 

aiai!!! jeg solgte min 242(skulle aldrig gjort det) det var en 76 mod totalt ombygd til 84 mod,med elvindu,el soltak,alarm/sentrallås,lamelldiff,91 mod frontrute,6xhvite blink,gr.a vinge,servo,lamelldiff,volvos "orange" dempere,special 80mm senkesett,type turbo krengestag,2 stk el recaro(sorte/gråe)+++bilen var sort blank og 95%strøken i lakken.den ble også solgt for 20000 men uten motor og 18" hjula...;)

 

80mm senkesett??

 

På det bildet du viste er det vel vanlig 40mm?

 

Ga foresten 4000 for min 75 mod 242.

 

 

februar2004_1_resize.jpg

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

262C Bertone mener du vel?

eller er det en 242, taksenket etter 262C sine mål?

 

http://www.lysakerbil.no hadde jo en slik til salgs.

jeg prutet den ned i 6000kr, men siden den var motorløs, var det uaktuellt.

 

Sikkert 262C da, han som visste om den var ikke sikker. ser ut som det gikk i dass alliikavel. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

80mm senkesett??

 

På det bildet du viste er det vel vanlig 40mm?

 

Ga foresten 4000 for min 75 mod 242.

 

 

februar2004_1_resize.jpg

 

hvis du ser foran,(og har sett en med 40mm senkesett) så ser du at bilen er ganske lav,den står skeivt bak så den ser noe høyere ut enn i virkeligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til min egen 242, ville jeg tippet den sorte der hadde 60mm.. min 242 har nemmelig ikke så mye plass til luft mellom dekket og hjulbuen (horisontalt).

 

jeg har plass til bredere hjul, men det har ikke noe med senking å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

I forhold til min egen 242, ville jeg tippet den sorte der hadde 60mm.. min 242 har nemmelig ikke så mye plass til luft mellom dekket og hjulbuen (horisontalt).

 

jeg har plass til bredere hjul, men det har ikke noe med senking å gjøre.

 

uansett er den senket mer enn 40 mm..Fjærene er gromt stive,5 vindinger foran,16mm eller 14 tykk "tråd" totallengde på ca 25cm..demperne foran var iallfall kortet ca 12cm:cool: skal se om jeg finner papira på fjerene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en 242L 77mod for 1700,-

 

den var opprusret over alt, men den startet å gikk, samt var det skilt på den...

utstyr: b19 - servo - def. seter - def. dører - RUST - RUST - RUST - skyldig veiavgift - def. frontrute - def. sjåførrute -

def. vidusheisere - viskere - lykter (bake å parklys/blinklys)

def. eksos.... remsa er lengre..... bilen ble dompet for å slippe avgiften....

 

Trenger jeg nevne mere???

men jeg vil gjerne hatt en 242 istede for en 244 (så fremt at den ikke er helt opprustet)... men men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

jeg kjøpte en 242L 77mod for 1700,-

 

den var opprusret over alt, men den startet å gikk, samt var det skilt på den...

utstyr: b19 - servo - def. seter - def. dører - RUST - RUST - RUST - skyldig veiavgift - def. frontrute - def. sjåførrute -

def. vidusheisere - viskere - lykter (bake å parklys/blinklys)

def. eksos.... remsa er lengre..... bilen ble dompet for å slippe avgiften....

 

Trenger jeg nevne mere???

men jeg vil gjerne hatt en 242 istede for en 244 (så fremt at den ikke er helt opprustet)... men men....

 

50 lapper så skal du få min, hehe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns jeg var stiv pris.

 

Maxis: Var demperene kortet inn 12cm? Hvis fjerene "bare" kortet inn 80mm så ville du jo ende opp med 4cm for korte støtdempere...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Breisladdern

syns jeg var stiv pris.

 

Maxis: Var demperene kortet inn 12cm? Hvis fjerene "bare" kortet inn 80mm så ville du jo ende opp med 4cm for korte støtdempere...

 

nei.tenk på hvor lange orginale demperne er i forhold til fjera,man må jo jekke bilen opp i et kvarter før hjulet løfter seg,pga lengden på demperne..

Fjerene jeg hadde var så korte og stive at jeg måtte korte demperne 12cm for å få forspenn..måtte da jekke type 3 ganger på en 200kroners garasejekk før hjulet løfta seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår