Gå til innhold

planing av gti topp

Ranger emnet

HolkestadRacing

Anbefalte innlegg

Sitat
Originally posted by HolkestadRacing

Hvor mye kan man plane en 8v gti topp uten at man trenger jus.kamdrev?

Går det an å sett gti topp på 90mod gl blokk,hvor dan blir komp forhold?er det samme stempel?

Takker for svar

Du kan vel bare gå opp på pakninga...? Evt G60 pakning... Skal du plane Über mye eller? GTI topp på GL blokk = GTD kompresjon........... Tipper du nærmer deg 20......

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by GolfG60Syncro

Du kan vel bare gå opp på pakninga...? Evt G60 pakning... Skal du plane Über mye eller? GTI topp på GL blokk = GTD kompresjon........... Tipper du nærmer deg 20......

Mister vel noe av poenget ved å plane ved å sette i tykkere pakning...... (sier du var trøtt i gjerningsøyeblikket der tror jeg)

Plane 1.5mm har jeg sett flere gjøre, kraftigere toppbolter er ett must, få tak i bolter i 12.9 kvalitet eller arp bolter.

Den ekstra slakken som blir får man justert inn noe på på strammeren, så går greit det. Den ekstra effekten man får overgår det lille man taper ved litt feil timing på kammene....

;)

Har en topp liggende som er uviss planingsgrad, tror det er snakk om ett par mm +- 5mm ;) den gikk iallefall styggodt den, men orginale bolter holdt ca mil.... men med arp holdt det.

Motoren omkom dessverre etter kort tid pga manglende rådelager :=) rart hva 282.000 km gjør med en herja motor gitt...

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by G60Turbo

Mister vel noe av poenget ved å plane ved å sette i tykkere pakning...... (sier du var trøtt i gjerningsøyeblikket der tror jeg)

Nå tenkte jeg plane for å plane... For å få toppen plan... Det er det jeg kaller for å plane... Og hvis du må plane mye, og ønsker å opprettholde samme komp, så må du nødvendigvis litt opp på pakninga.... Hvis toppen er plan og man maskinerer vekk mer for å få opp komp'en så blir det mer høvling for meg, iaffall når du nærmer deg 2mm... Jai sover ikke, jai skrur! ;)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider