bentarne82 Skrevet Mars 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 hallo alle sammen. har et par problemer med tomgangen på s4 n min.. av og til når jeg clutcher så faller turtallet og den kveles. skjer som oftest når det er kaldt. når bilen er god og varm og har småkjørt en del så vil turtallet ikke gå ned med det første. legger seg mellom 1200-1500. går ned etter en stund, men av og til kan den ligge der. når jeg ligger i jevn hastighet, gjerne på motorveien i4-5-6 gir så kan bilen nykke veldig. virker som om den kutter litt og tar seg inn igjen.. veldig kjedelig greie. er det noen som har noen innspill på hva som kan være galt? og hvordan jeg sjekker det? er ganske ny med audi for å si det slikt. :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2011 da har vi fått fikset en del av dette og. ble så jeg fikk chippa om bilen. mye bedre og kjøre, ved jevn hastighet og lave turtall med lave gir. etter dette så har den ikke stoppet, men kan jage litt av og til. noen innspill videre på dette? har renset tomgangsmotoren flere ganger, blir bra 1 turen, men så kan den jage litt når jeg clutcher. har renset gass spjeld, sett etter luftlekkaskjer, nullstilt batteriet. skiftet lmm og luftfilter og plugger. det at tomgangen ikke ville gå ned på varm motor kan muligens være at radiatoren var tett. derav veldig varm motor. skiftet radiator og tomgangen går ned som normalt. kan lamdaen gi slike symptoner som jagende tomgang? feilkoder er sjekket. lamdaen måler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 Har du åpen dump? I såfall kan den være synderen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 Hadde det, men skifta til resirk. ikke no forskjell.:( hvis jeg kobler ut tomgangsmotoren så stopper bilen. så den må jo fungere sånn nogenlunde? men hvor stor skal en luftlekkasje være for at det skal gi utslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 Sjekk grundig for vakuumlekkasjer da dette kan skape dine tomgangsproblemer. Trenger ikke være rare lekkasjen for at tomgangen skal påvirkes. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 ok. da vil det mest sannsynlig ligge ved innsuget en plass da eller? hva er det beste og sjekke lekkasjer med da? en komp test eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 Du kan gå over slangene visuelt, samt litt bøying og tøying for å fremprovosere evt sprekker. Sjekk alle slanger som står i forbindelse med innsuget, også veivhusventilasjon mm. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 ok. du har ikke noen tegninger på motoren tilfeldigvis, med tanke på veivhusvent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinnsyk Skrevet Juni 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2011 Startgass kan brukes under leting av vakumlekasje, spray startgass dær den eventuelle lekasjen er og motoren vil øke turtallet. Motorstyringen bruker turtall, spjeldvinkel og luftmasse, luftmengde eller MAP-sensor for å beregne innsprøytningstiden, og bruker blant annet lufttemperatur, kjølevæsketemperatur, drivstofftemperatur og lambda-verdier for å korrigere, eller finjustere dette til mest mulig korrekt nivå. Man må rett og slett feilsøke litt rundt disse faktorene og eventuelt prøve og dra av ledninger til givere og div for og se etter forandringer i gangen. Dumpventiler er som sakt over også en klassisk feil med disse problemene. Siter 2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell 2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O. 1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arius Skrevet Juni 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2011 Prøv å bytt tomgangsventilen med en du veit funker. Hvis bilen går som normalt på resten av turtallsregistret under belastning, så kan det ikke være mye annet enn den. Å få lest av feilkode er heller ikke så dumt :) Siter [Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi] [Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ] [Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ] X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 da er tomgangsregulatoren/motoren skiftet. funka fint første dagen, men så samme symptomer igjen.. feilkoder er lest ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arius Skrevet Juni 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2011 da er tomgangsregulatoren/motoren skiftet. funka fint første dagen, men så samme symptomer igjen.. feilkoder er lest ut. Post de her, så blir det lettere å hjelpe deg. :) Siter [Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi] [Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ] [Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ] X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2011 hehe..er to feilkoder som jeg ikke husker i farta.. men de er overflødige. de delene finns ikke på motoren lengre. så det er ikke rart de kommer opp som feilkoder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 tar denne opp igjen da jeg TROR jeg har funnet feilkilden... jeg skifta slangene fra intercoolern, og innsugs slangene... da gikk den helt fint på tomgang.. i et par uker.. så begynte den igjen... men så at slangeklemmene blei litt løse igjen.. så jeg skrudde de fast igjen.. å da blei tomgangen fin igjen:) så må vel gå til innskjøp av noen kraftigere slangeklemmer som holder... noen ideer hvor jeg kan få tak i slike? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.