Gå til innhold

Roadkills.NB: Sterke bilder for svake sjeler!

Ranger emnet

FOBO

Anbefalte innlegg

Originally posted by Loppa

Legg merke til at fronten på bilen er hel. Den har altså ikke truffet der. Dette er hva som skjedde:

.....Well these are pics of a more freak occurence; the deer had jumped off a highway bridge because it was scared by an oncoming car, and then crashed into the windshield of that car on the road below.

Hvordan gikk det med stakkaren(e) som satt inni bilen da? Kan jo umulig gått bra vel? Rattet er iaf banan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 347
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by erling

Hvordan gikk det med stakkaren(e) som satt inni bilen da? Kan jo umulig gått bra vel? Rattet er iaf banan..

Håper da det gikk bra med dem! Det er jo sef synd på dyret også :( Slemt av nissen og pælme han utafor brua da..

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Har nå hatt lappen i 7mnder og har så langt drept en grevling og en katt. Katta døde momentant. Grevlingen veit jeg ikke. Det var mørkt og jeg så ikke hvor den blei av. Det smalt hvertfall noe forjæ... Håper jeg slipper å drepe en elg. Da taper jeg med glans.

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. beste thread'en ever....

Men å kjøre over noe dyr med vilje, er det vel ingen som gjør..

Jeg har jo kjørt over dyr selv, og det var helt klart ikke med vilje, men men...

Dagen blir ikke HELT ødelagt selv om jeg kjører over et dyr altså..

:) :)

Jeg må nok si meg enig med mye av det Askim sier her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å to kamerater var ute å kjørte hele natta lang når han ene hadde fått lappen og jeg satt på... kl 5 på morningen på E16 mot hønesfoss.. så stod det en due midt i veien.. den begynte jo å fly når den hørte bilen.. men den feite dua fløy rett fram så vi tok den jo igjen å traff den rett i grillen... Fy faen å dritt det var å ta motorvask etterpå:)

3 gutter med syk humor som var overtrøtte som faaen og treffer en due i 100 km/t... faen å vi lo... var bare en stor sky med fjær bak bilen.. vi synes det var synd i dua da.. men faen humorn i hele saken tok over for samvittigheten:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best or worse tråd på forumet, jeg vet ikke...

Men vi kjører jo rundt i "mordvåpen" så det er dessverre sånn at dette skjer av og til.

Jeg funderer litt på hva som er best, å være "uheldig" å kjøre over en grevling som forviller seg ut på et sted som den ikke hører hjemme, - og drepe den umiddelbart

eller

- å samles tusenvis av mennesker for å se på tyrefekting,

- å stappe en trailer full av dyr (griser/kuer/sauer) uten mulighet for at dem skal kunne røre seg og kjøre i timesvis i solsteken til slakteriet,

- å holde ville dyr i fangeskap??

- å koke krabber og hummer levende??

Hva er forskjellen på å drepe et dyr med gevær på jakt eller å kjøre over et dyr med overlegg?

Hva om et tog kjører på en elg eller rein - da er det jo plutselig ikke så ille??..

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en katt på vei til Sandefjord i helgen. Lå i rundt 100 kmt om natta da den plutselig løp over veien. Katta hadde ganske uflaks egentlig, kom løpende fra venste, traff den akkurat med høyre hjul foran.

Synd om katten da, spesiellt hvis noen eier den... men var ikke akkurat med overlegg... shit happens

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for ett par uker siden holdt jeg på å kjøre ned en hund som sto midt i veien, hunden var helt svart og det var om kvelden.. bare griseflaks gjorde at jeg klarte å unngå den og samtidig unngå å kjøre i bilen som stod parkert langs veien.. kun ren refleks som gjorde at jeg svingte unna, men den hunden kunne faktisk har skadet eller drept meg og passasjeren min(60km/t inn i en parkert bil med en liten polo er ikke bra) så det er forsåvidt noe å tenke på hvor langt man skal gå får å unngå å drepe ett dyr... bedre at en hund dør enn to mennesker mener no jeg:rolleyes:

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist man kjører på et menneske som hopper inn på veien, vil det da bli betegnet som roadkill?

Kansje vi skal lage en ny tråd om menneske "roadkill", det er jo så ufattelig morsomt å se levende skapninger bli overkjørt. Jaja, alle har nå forskjellige hobbyer. Sant nok så er noen hobbyer mer givende en andre. Men hver sin smak. Noen liker roadkill, noen liker fyllakjøring, noen liker å stjele biler. Vist vi ikke liker det, så trenger vi ikke bry oss. Liker tankegangen til mange her

doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt så mange roadkills på 2 år, men har tatt følgende:

- rev (2stk)

- fugl (3stk)

- katt

Historiene

Rev 1: Skulle hjem ganske sein fra en kamerat, jorde på begge sider, golfen i 100 km/t, rev springer febrilsk foran bilen, golfen nærmer seg fort, reven skaller i fronten, død

Rev 2: Hjem sent, 100kt/t, ut fra grøften hopper en rev, under fronthjulet, kraftig smell, bremse, snu, se på reven, dra hjem

Fuglene: Diverse historier her.. Den mest spesielle var da jeg og en kamerat skulle til kongsvinger, og har vinduene oppe og armen ute.. Da treffer jeg en kjøttmeis med frontruta, den blir helt pudding, og havner på armen til kameraten min.. Jeg lo så jeg holdt på å kjøre av vegen, og han måtte vaske seg.

Katt: Kjørte kun over bakdelen av den, så den stakk av, med rompa på slep.. Ganske tragisk historie, spes da vi ikke fikk tak i den.. Må innrømme att jeg hadde til dels problemer med å holde meg alvorlig, men det var ganske sørgelig.. Politi deltok også i jakten på "skakkræva" etter hvert

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by springbrett

Vist man kjører på et menneske som hopper inn på veien, vil det da bli betegnet som roadkill?

Kansje vi skal lage en ny tråd om menneske "roadkill", det er jo så ufattelig morsomt å se levende skapninger bli overkjørt. Jaja, alle har nå forskjellige hobbyer. Sant nok så er noen hobbyer mer givende en andre. Men hver sin smak. Noen liker roadkill, noen liker fyllakjøring, noen liker å stjele biler. Vist vi ikke liker det, så trenger vi ikke bry oss. Liker tankegangen til mange her

doh

Hvis du søker på roadkill eller roadkills på google bildesøk, så får du se et bilde du sikkert ikke vil se.

Jeg gadd ikke trykke på det for å se det stort, men jeg kunne jo se hva det var. Liker ikke sånne bilder, og skjønner ikke hvorfor folk legger ut bilder av døde mennesker som rotten.com osv.

Bare sånn appropos menneske-roadkills liksom...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider