Gå til innhold

Bruker du "pysestrikken"???

Ranger emnet

Yoneck

Bruker du beltet?  

315 stemmer

1. 1. Bruker du beltet?

• ALLTID
      279
    • Kun på lange turer
      25
    • Aldri
      8
    • Err'u heeiiilt schprængt?? Selvfølgelig ikke
      4

Anbefalte innlegg

når folk bak meg i bilen ikke bruker belte, tar jeg av mitt (sjåfør) og rukler på veien helt til de fatter poenget.

Er meget liten vits for de frami å ha belte hvis de bak ikke har det. Ellers blir jeg jo brukt som air/meat-bag i en evt. frontkollisjon, og da får de faen meg labbe istedenfor å sitte på med meg.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er en ganske omdiskutert greie det der, og det er jo faktisk ganske mange som faller ut av bilen og havner ute i skogen et sted uten skrammer selvom de ikke bruker belte. Uansett er dette unntak fra regelen, beltet redder flere liv enn det tar.

Noen kommer med utsagnet "bruker ikke beltet ved sjøen fordi man kan bli sittende fast og drukne". men har disse smartingene tenkt over at uten belte ville man blitt slått bevisstløs inn i rattet/dashbordet og mest sannsynlig besvimt før man traff vannet?...

Støtter deg og, TekNetium, jobbet som avisbud for en stund siden, og der brukte jeg aldri belte fordi det var upraktisk...

Men utenom den jobben bruker jeg alltid belte, og jeg ber alltid passasjerer ta på beltet fordi jeg ikke vil ha 70kg * x antall km/t i nakken hvis jeg krasjer/bråbremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KaiFred

du kjører mye rundt med folk under 15 i bilen eller? ;)

har jo blitt en del småberter ja..men det er bare de billige tøsene fra porsgrunn og skien..hehe :) ellers i landet så holder jeg meg over 16 år hvertfall..hehe ;)

det blir vel noen små tøser på deg og KaiFred..du som faktisk bor der ennå :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

har jo blitt en del småberter ja..men det er bare de billige tøsene fra porsgrunn og skien..hehe :) ellers i landet så holder jeg meg over 16 år hvertfall..hehe ;)

det blir vel noen små tøser på deg og KaiFred..du som faktisk bor der ennå :) hehe

hahaha, småberter ja.... RAIT! den da'n!

baksetet er til bagasje etc...! ;)

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid belte. det kommer automatisk på, tenker ikke over at jeg tar det på en gang. Til og med når jeg har vaska bilen, og skal parkere den tar jeg på meg belte automatisk. (20m privat vei)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjaa

Hva med de (oss) som ikke har belter i bilen?

Ja, jeg snakker om en familie bil ;)

Hvilken type bil er dette da?

Hva skal man si? to bad 4 u guys?

Familiebil ja, har du familie i den eller er det bare du?

Hadde jeg hatt en familie bil uten seler ville jeg ha ettermontert dette.. Være om sitt kjæreste.. eller eventuelt la dama droppe belte om hu er bitchy :D

Kødd den siste der da ;)

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig bruker JEG og alle andre i min bil belte. Hvorfor skal man IKKE bruke beltet? Bare dumt å ikke bruke det. Jeg vil nødig være dum. For jeg liker ikke dumminger. Dumminger kan godt la være å bruke beltet for min del. Så lenge det ikke går utover andre. Dessuten blir bilbeltet en vane med en gang, så jeg skjønner ikke hvorfor vi diskuterer dette egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider