Gå til innhold

Hjelp_b230f_hjelp (fusker etter 15 sekunder hver #¤%&% morgen!)

Ranger emnet


Volvo_passion

Anbefalte innlegg

Har en 91modell volvo 240 med b230f /L.H2.4.

 

Problemet er at den funker 100prosent som den skal når den har stått over natten med tanke på tomgang/motor effekt og kraft,og med tanke på muligheten til og ruse den opp. Men dette gjelder bare de første 15sekundene etter at den er startet etter og stått natten over.

 

Men etter det er bilen/motoren bare noe forbanna drit!! Den går nesten ikke på tomgang,har ikke full motor effekt/butter imot ved pådrag og ved lavt turtall,har en stygg rumlelyd i luftfilter boks,.,hopper og rykker og kveler seg.

 

Har Byttet ny bensin pumpe og filter under,nye tennplugger,ny luft mengde måler,ny lamdasonde,nytt tank armatur,nye bensin slanger,fuelrail/dyser/trykkregulator,pluggledninger,fordeler lokk og rotor.

 

Har tatt test på den_kontakt.6.=1.1.3(lamdasonde,mager blanding) kontakt.2.=1.1.1(null feil)

 

Er tom får ide`r og kjører bilen på hogger snart, noen tips?? Uansett hva jeg bytter så virker det ikke som bilen får nok bensin/bensin trykk,uten om de første 15 sekundene når bilen er kald,,hva kan være feil???????????????? på forhånd tusen takk får alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere,jeg har byttet alle komponentene på hele motor,pluss alt som har med drivstoff tilførsel og begge hjerner og bensin rele.. og jo da,bilen ble til slutt helt 100 prosent, viste seg og være kjøle veske temp giver+luft mengde måler.. jippi,hipp hurra :-) ``MEN`` så var jeg så uheldig og kjøre bilen tom får bensin 1dag etter alt var i orden,og da var hele helvete igang igjen!! Går nesten ikke på tomgang,fjusker ved lavt turtall/pådrag,og har ikke full motor kraft,og lamda lampa kommer hele tiden... IGJEN.......

 

Det som er helt nytt nå er: tennplugger,bensin pumpe og bensin filter under,samt hjelpe pumpe i tank,bensin slanger,svinghjuls føler og luft filter!!!!

 

Har oxo fylt full tank bensin+kondensfjerner og dyserens!!

 

Har oxo tatt test på diagnose kontakt 2 og 6,,de sier 1.1.1 begge 2(ingen feil)

 

Noen tips før denne volvo`n møtter sin skaper og blir spikker etter en lang,seig DØD!!!!!!!!!!!! :-)

 

På forhånd tusen takk får alle tips/svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at det er en sil ved innsuget til pumpa i tanken...? Hvis denne er tett vil bilen få for lite bensin og for mager blanding; lambda lampa vil lyse. Evt. om det er en form for innsnevring noe sted, f.eks. en morken gummislange som suges flat?

 

Vil uansett tro at det er noe med bensinsystemet ditt siden problemene kom (tilbake) når du kjørte bilen tom for bensin.

 

Ikke skyt meg om jeg tar feil.

 

 

mvh movikong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår