Gå til innhold

Problem med å få start etter motorbytte fra e til a

Ranger emnet

LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg og en kompis har byttet fra b230e til b230 a motor. problemet vårt er at når vi første gangen prøve å få start på bilen så starta den men går elendig og stoppa etter et par sekund etter dette får vi ikke start på den igjen før ei stund etterpå. noen som har peiling hva som kan være årsaken?

I i tillegg lurer vi på hva som ska koblest på de 2 nipplene som er på forgassern som peka mot torpedoveggen.renn ut bensin av den øverste :S legge ved et bilde av forgassern, det er de 2 nipplene nede på venstre side

Takker for svar i forveien :)

images?q=tbn:ANd9GcR_gRnFJnhEwZ87ksdkx2pldvNplFRJmGDu-lvJvsxtQ4poZDPnUQ&t=1

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to niplene skal kobles til en varmstartsventil. Denne skal suge bensindamp ut av den ene og inn i den andre med tenningen på, og slippe den ut i friluft med tenningen av. Om dere har plugget disse vil bilen dø ut etter kort tid.

Om det renner bensin ut av disse er det for mye bensin i flottørkammeret, så enten er pumpa for sterk, eller så henger flottøren.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kobler først den øverste nippelen innpå returen siden det er på denne bilen men det var lite vits fannt vi ut.

vi bruker de pumpene som sto på bilen fra før, det vil sier, en i tanken, en under bilen og den hjelpe pumpa som står på blokka. har sagt til kompisen at jeg nekter å tro at forgasser bruker de pumpene. så regner med at "vi" er så dum å bruker innsprøytnings pumpene siden vi ikke he gjort noko med dette :P men bra du skreiv dette for da kan jeg sier fra til kompisen min at jeg hadde rett likevell:P men må vi berre fjerne ei pumpe eller må vi bytte ut ei pumpe ?

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider