Gå til innhold

Mer E30 problemer

Ranger emnet

svein

Anbefalte innlegg

Min 325 e30 går bare på 4-5 sylindere. Det begynnte med litt ujeven gange, en dag jeg var ute og kjørte og endte opp med at 1-2 av sylinderene ikke virket. Samtidig så begynnte turtelleren å streike. Syntes nesten at dette virket som et tenningsproblem, men ville høre om noen andre hadde noen andre synspunkter på dette?

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for all del, sjekk pluggene. Man får vite mye om en motors tilstand ved å se på dem. Er en eller flere av de druknet i bensin tenner den ikke i det hele tatt på den sylinderen. Er alle pluggene tørre, kan det være feil i ei bensindyse eller noe, slik at den ikke får noe bensin i det hele tatt? Mulighetene er uendelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også fargen på oljen din! det er viktig! Har akkurat overhalt en motor for en venn som jeg ikke fikk til å gå rent! Det viste seg at det var sprekk i toppen sånn at det kom vann i oljen! Sjekk oljen! Er den hvitaktis har du et problem! heheheh! :D

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga av sm.o gangen i toppene (kommer inn fremme å retur bak) so vil oljen kjøle mye dårligere på syl.1 enn syl.6.. dette får litt konsekvenser på en motor som er godt brukt.. å da vil det vær stadige roblem med stygge plugger på de syl. nermest torpedoveggen..

BMW 535iA 1991

x-BMW M535i 1986

x-BMW 320i 1995

x-BMW 325i 1988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pedern

Sjekk også fargen på oljen din! det er viktig! Har akkurat overhalt en motor for en venn som jeg ikke fikk til å gå rent! Det viste seg at det var sprekk i toppen sånn at det kom vann i oljen! Sjekk oljen! Er den hvitaktis har du et problem! heheheh! :D

Trenger ikke være toppen som har sprekkt. Kan jo være toppakningen som ikke er helt tett og det kommer kjøleveske inn.. eller?

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider