Thelle Skrevet Mars 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2011 (endret) Hei, Jeg har en chrysler voyager 2,5 turbo diesel som jeg har noen problemer med. Jeg har fuel cut, eller noe som kan ligne på dette. Dette skjer ved 95% av tilfellene når motoren er varm, altså normal arbeidtemeratur. Stort sett også ved belasting av motor, enten ved "tung" last, akselerasjon, eller bakkestart. Altså i situasjoner der man må ha litt ekstra kraft. Bilen rykker voldsomt, og ved bakkestart kan motoren kveles. Det kan også rykke litt om man ligger lenge i samme rpm omr over lengre tid, men dette er svært lite. Det kan komme noe ekstra svart røyke når motoren rykker ekstra ved bakkestart i bratte bakker. Jeg har byttet dieselfilter, vasket vannutskilleren og fjernet evt små rusk der. Jeg har ikke kondens/vann i tanken. Dieselpumpen er elektronisk styrt, men drives av registerkjedet. Det som er problemet er at jeg og de som hjelper meg med � skru ikke finner ut av dette problemet. Og jeg håper at noen kloke hoder her inne kanskje kan hjelpe til. -Thelle- Endret Mars 22, 2011 av Thelle Siter Chrysler Voyager 3,3L V6 Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^) Thelle.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelle Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2011 Bump! Siter Chrysler Voyager 3,3L V6 Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^) Thelle.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hdfxr Skrevet Mars 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2011 sjekk om strømledningen som går til dyse nr 1 ikke har fått noe gnag på seg og ligger mot jord, og at det er skikkelig kontakt i kontaktene til denne. hvis du har en -96-97 mod, da bør du få sjekket registerkjeden ikke er slakk. den kan ha blitt feil på timingen av dieselpumpen. dette er alvårlig på disse modellene som vil føre til havari av kjede og topper vist ikke dette utbedres fortest mulig. Siter hjelp til selvhelp vær seriøs med seriøs begrunnelse med svarene når man blir spurt om hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2011 På volkswagen(med diesel) får man fuelcut hvis man tråkker inn gass og brems samtidig. I noen tilfeller ryker bremselysbryteren, og da kan man få disse problemene under vanlig kjøring. Vet ikke om det er samme løsning på chrysler, men en bremselysbryter er uansett billig å sjekke/bytte ut. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelle Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2011 Kjedet og det som må byttes på disse bilene er byttet 3 ganger pga ras. Den er timet riktig. Skal sjekke dysekontaktene, takker for tipset. Det har ikke noe med bremsene å gjøre. Dette er ikke automatgir. -Thelle- Siter Chrysler Voyager 3,3L V6 Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^) Thelle.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelle Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2011 hdfxr skrev: sjekk om strømledningen som går til dyse nr 1 ikke har fått noe gnag på seg og ligger mot jord, og at det er skikkelig kontakt i kontaktene til denne. hvis du har en -96-97 mod, da bør du få sjekket registerkjeden ikke er slakk. den kan ha blitt feil på timingen av dieselpumpen. dette er alvårlig på disse modellene som vil føre til havari av kjede og topper vist ikke dette utbedres fortest mulig. Har pratet med min medhjelper nå, og han synes det var ett hett tips. Så skal se om jeg finner en dyse med måler så snart som mulig. Har muligens en jeg kan ta av en motor vi har liggende. Det er ingen problemer med kontakten, den er tight og fin. Det er heller ikke smeltet noe isolasjon på noen av de to ledningene. Så kan jo være selve målersensoren som er gåen. -Thelle- Siter Chrysler Voyager 3,3L V6 Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^) Thelle.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelle Skrevet April 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2011 Har bytta dyse nr1 med nål-sensor. Dette hjalp ikke på problemet. Får ikke lest av feilmeldingene. Men håper på å få gjort dette så fort som mulig. Motoren fortsetter å hoste, harke, hoppe og sprette. Noen som har noen andre ting jeg burde sjekke ut? -Thelle- Siter Chrysler Voyager 3,3L V6 Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^) Thelle.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelle Skrevet April 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2011 "Update:" Har tatt alle plugger til dyser, solenoidventil, dieselstyring osv fra hverandre, blåst dem rent og satt dem inn med noe som skal hindre korridering og øke ledeevnen. Og det ser ut til å løse problemet. Håper jeg da. -Thelle- Siter Chrysler Voyager 3,3L V6 Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^) Thelle.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelle Skrevet April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 Har nå solgt denne bilen. Så nå skal jeg kose meg med min 3.3L benisn istede. Håper den byr på færre problemer i fremtiden ;) Får passe på å behandle den godt. -Thelle- Siter Chrysler Voyager 3,3L V6 Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^) Thelle.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.