Ulvan Skrevet Mars 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2011 Hei. Har en girkasse med bokstavkode DJJ som må byttes ut, har funnet en med samme motor og 4x4, men den har kode DJV. Vil denne passe min bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianpa Skrevet Mars 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2011 Jeg byttet akkurat girkasse selv fra en DJJ til DWR, det funket hvertfall. Tror ikke DJV funker. Hva er motorkoden din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2011 AEB er motorkoden min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Mars 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2011 DJV skal passe da denne ser ut til å ha vært levert på AEB motorer orginalt. Egentlig skal alle B5 quattro kassene passe om hverandre, men noen har en nyere torsendiff som egentlig ikke har noe spesiell betydning. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianpa Skrevet Mars 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2011 Kassene har forskjellig tykkelse for å sentrere clutchen, men jeg har AEB motor selv og DWR funker helt fint på de motorene hvertfall. Er mulig å prøve med DJV men jeg kan ihvertfall ikke garantere at det funker. Men DWR kan jeg garantere at funker på en AEB. Hadde dog orginalt en AJL motor i min, usikker hvilken girkasse som satt på den men tror faktisk det var DJJ kassa. DWR kassa er forsåvidt sterkere enn DJJ kassa, sterkere drev spesielt i 3. gir. I hovedsak er det diffene og drevene som er anderledes i kassene, men også stanga som girkassa "henger" på har forskjellig dim fra motorkode til motorkode. Så lenge girkassen har sått i en AEB så er det egentlig samme om det er DJJ DWR eller annen girkassekode. Har du mulighet til å få sjekket om DJV kassa har sitti på en AEB motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Mars 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2011 Alle 1.8T motorer har vel 01A kasse levert fra fabrikk. Disse har store splein alle sammen. DJV er levert på AEB i følge ETOS. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Mars 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2011 Takker alle for gode og hjelpsomme svar. Problemet blir nå bare å finne en brukt DJJ eller DWR kasse et sted for en billig penge. Noen som har en liggende, eller vet om et sted der disse selges? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianpa Skrevet Mars 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2011 Vet det ligger noen i sverige, men jeg gadd ikke dra så langt for å få henta en. Betalte 7000 ink frakt for DWR kasse som hadde gått 110 000 km levert via schenker fra rogaland bildeler. Hvis du søker litt på google så finner du nok noen som har slikt liggende. Du bør helst ha en med kvalitet A og så lav km stand som mulig. Kan se etter nettsiden som jeg fant girkassen på litt senere, er på jobb nå se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet April 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2011 Problemet med girakassen er: Da jeg i januar var på EU-kontroll kunne mekanikeren fortelle meg at girkassen min holdt på å takke for seg. Det har lenge hvert mye lyd fra girkassen, og han kunne da fortelle meg at det var noen lager inne i girkassen som var slitt som foråsaket denne lyden. Lyden blir høyere jo mer turtall jeg har. Bilen hopper også en del får jeg kommer hurtig av gasspedalen, og jeg vil tro dette også kommer av disse slitte lagrene i girkassen som får akslingen til å bevege litt på seg. Tror dere dette er noe som kan repareres eller må den byttes ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg