Gå til innhold

Vurderer å montere noe greier jeg har liggende..

Ranger emnet

Stig73CamaroZ28

Anbefalte innlegg

Har kikka gjennom hva jeg har av bilstereo og lurer på om det er noe av det som er brukandes til en W124?

Har en Lightning Audio S5.700 forsterker, 5kanaler som jeg lurer på duger til å drive frontsett og subber..

Subbene er noe som er ukjent for meg, Mac Monster 15 tror jeg de heter.. Lurer på at det er noe Mac Audio greier. Sto i en Dodgevan jeg kjøpte, og spillte både dypt og greit trøkk der egentlig. Var en van med helt åpen løsning uten noen skillevegg, så ble ganske stort rom i den bilen. Men med skyvedøra åpen dundret det greit nok til å duge som uteanlegg til grillpartys osv..

Subbene er helt innbygd inni kassa, og 2 porter slipper ut trøkket i toppen. Regner med subbene står mot hverandre der ene subben er inverted?!

Uansett vil jeg gjerne høre om noen har noen egne erfaringer med forsterker eller evt disse subbene, og meninger om hvordan dette vil duge i en Mercedes sedan.. :)

Har foreløpig kun originale høyttalere i dash og hattehylle. Tanken var å finne noen nye elementer til dashen som tåler litt mer guffe, og et par diskanter i tillegg. Og evt droppe de i hattehylla til fordel for bassporter..

Endret av Stig73CamaroZ28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også ei portet kasse med 2stk JBL GTI12 1000W som jeg kunne brukt forsåvidt, eller ei portet kasse med 1stk dobbeltspolet 400W SPL 12" sub som trøkker rimelig godt..

Evt en stk JBL GTI12 som står i et sånn rør, men den løsningen syns jeg spiller for dårlig etter min smak..

Kan sikkert prøve ut flere løsninger ang subber da, men hvilken sub passer best for forsterkeren jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to JBL subbene jeg har i kasse er vel GTI 12", de er på 1000W vet jeg. Men den JBL subben som står i det røret er sikkert ikke noen GTI, den har jeg ikke sett noe nærmere på siden den fulgte med en bil jeg kjøpte. Og der står den ennå. Men bassen fra den imponerte meg ikke, så da er det sikkert en annen type JBL 12" som ligner på GTI.

De 2 GTI subbene krever endel kraft for å få godt trøkk ifra. De hadde 1stk Harman Kardon TC600 pr sub tidligere for å spille brukbart. Men ene forsterkeren døde av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare sende mail til js@dynabel.no? Mener Joakim har brukt JBL GTi før, og kjenner disse subene ganske godt. Han kan sikkert være behjelpelig med anbefaling av montering og valg av kasse osv!

Skader ikke å sende mail til Joakim, han er en trivlig kar ! :)

Det skader sikkert ikke å prøve det, takker for tipset Parkway. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider