Gå til innhold

Tåkelys problemer! (Forran)

Ranger emnet

stian91

Anbefalte innlegg

og btw du har overhode ikke lov å montere 8stk ekstralys :), maksimalt 6 inkludert fjernlysene i hovedlykten (med mindre du har disp)....

Reglene sier maksimalt 4 fjernlys (inkludert originallykter) på personbiler og maksimalt 6 fjernlys på lastebiler.

Enhver idiot jeg møter med tåkelys påslått om kvelden får to tusenmetere rett i fleisen ca 30 meter før vi møtes. Håper vedkommende kjører i grøfta etterpå.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xenon bruker vel bare mindre strøm når de allerede står på.

etter hva jeg kan huske så bruker xenon mye mere strøm enn halogen til å starte opp.

derfor mange med eldre biler må koble strøm rett i fra batteriet.

Både ja og nei. Nyere xenon med elektronisk ballast bruker lite strøm under oppstart (~7A ved 35W HID).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for masse positive svar! men nå ar jeg virkelig klart å gjøre det store!

Jeg fikk som sagt fikset det "releet" og fikk tåkelysene til å virke. så var jeg så utenksom at jeg tok kabelsko på + og - til tåkelysene, og etterpå tapet de sammen, slik at pluss og minus har kommet borti verandre, og blitt svidd. så nå er de kablene svidd, og har svidd med seg en hel haug med annet. nå virker ene fremlyset, ene baklyset, ac virker ikke, og ikke fløyten heller. men lever i håp om at de andre kablene er bare blitt "svidd rett av" og ikke helt inn til relee og sånt, siden virker som ingen sikringer er røket. snakk om å dumme seg ut ! men er vel sånn man lærer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står tydelig å enkelt og greit at lykten må være godkjent ihendhold til kravene som settes, eventuelt til annen standard med tilsvarende krav..

står også at det skal være hvitt eller gult lys, står ikke spesifikt at xenon ikke er låv...

På nærlys kreves det automatisk høydejustering osv osv, dette kreves ikke på fjærnlys, tåkelys osv osv...

og btw du har overhode ikke lov å montere 8stk ekstralys :), maksimalt 6 inkludert fjernlysene i hovedlykten (med mindre du har disp)....

Jallaunger

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg slettet!

Som sagt før; Har du ikke noe fornuftig å komme med så er det mye bedre å ikke skrive noe som helst.

Videre innlegg bør være til hjelp for trådstarter, nok offtopic.

Endret av Quattro73
Slettet grunnet usaklig innlegg.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider