Arfas Skrevet Mars 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2011 Hei Når bilen min "Ruller" I fart osv lager hjulene bak en lyd" Dududududududu. Hun jeg kjørte med sa hun nettopp hadde bytta hjullager og hun hadde samme type lyd. Hvordan kan jeg sjekke det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Mars 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2011 Jekk opp bilen og prøv å vrikk på dekket. Det skal sitte tight og fint, ikke slik som i denne videoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arfas Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2011 Hva gjør jeg med dette? :3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arfas Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2011 Har nulig blitt byttet ut Tverrbjelker bak har dette noe og si? aner ikke hva det er :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2011 Koniske rullelalagre kan strammes om de er slakke, men om lageret lager lyd så er det nok defekt og må skiftes. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 Slark i lagrene gir kun 1'er feil hvis ikke det er volsom slark (Illustrert i video'n, er volsom slark). Er det ulyd gir det 2'er og må skiftes (EU-kontroll) Koniske lagre kan du enkelt bytte selv med en messing dor (Ikke stål, da skader du lagrene) å enkelt banke de ut/inn med hammer. Er det kulelager kan du ikke stramme inn slakk, så her må du bytte hvis du vil ha vekk slakken. Men, her vil du trenge en tonn-presse. Jeg byttet senest hjul-lageret h.f på min mondeo (Kulelager) forje uke, manometeret på pressa viste ca 18 tonn når jeg presset ut det gamle. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mars 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2011 Typisk tegn på gåene hjullager er en slags vo-vo-vo lyd, vibrasjoner som øker med farten. I tilegg så kan det synke/øke i svinger. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg