Gå til innhold

Min -02 Passat 1,9 tdi Highline

Ranger emnet

idadb

Anbefalte innlegg

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det er nok at man bør ta ny 4-hjulskontroll. Jeg har jo måttet tatt 3 stk. allerede, så jeg venter med den 4. og siste til bilen er justert slik JEG vil ha den ;)

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Siste nytt herifra:

Byttet fra Raceland til Supersport Black Evolution senkesett. Byttet også fjærbeinslagre, noe vi ikke gjorde sist. Den tabben gjør jeg ikke igjen for å si det sånn :p

Når vi tok av det gamle, oppdaget jeg at de "plastbeskytterne" er sprukket og knekt. Sikkert ikke store greiene, men kommer til å nevne det for produsenten.

Vi klarte også å knekke den lille tingen på toppen av ene demperen sist, så denne gangen måtte vi kappe den av for å få ut den gummigreia som skal være mellom lagerne og demperen :p Så, planen om salg av det gamle settet går ut :p

Videre må jeg få sjekket opp skikkelig det med måling av høyden. Har satt det på det laveste fremme nå, men vil egentlig ha bilen lavere. Må finne ut om jeg har tenkt rett her...

Har bestilt (enda) en 4-hjuls kontroll den 24.aug., og må da igjen til SVV etter det... Puh..

Ellers har bilen fått nye skiltplater, og nye plastskilter :) Kan ordne med bilder etter neste vask :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ok, nå gir jeg offiselt opp! Bilen hadde sin 4. 4-hjulskontroll igår, og jeg hentet den i gårkveld. Rett etter, i en 60 sone, oppdaget jeg en lyd som minte om at jeg hadde punktert. Jeg stoppet så klart, og det viste seg at ene felgene var helt løs! 4 bolter var helt løse og den 5. var ca. halveis skrudd inn og felgen stod helt skjevt :angry:

At det går an?! Er utrolig glad jeg oppdaget det før felgen datt helt av. I tillegg er førerdøra mi skrapet opp :( Ikke får jeg tak i det forb**** verkstedet heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er verkstedets feil så drar du til politiet og anmelder dem.. Det får være grenser på hva du skal finne deg i, noe så alvorlig kunne faktisk endt med totalvraka bil/personskader..

Det er vel å gå litt langt? Prøver å få tak i verkstedet, men de svarer ikke. Var innom i går men han som jobbet på bilen var ikke der. Får vel ringe å ringe helt til de svarer...

En ting er i alle fall sikkert, mine biler skal aldri dit igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er faktisk ikke å gå litt langt. Det mener jeg ikke når hjulet ditt faktisk var på vei av bilen, kanskje jeg overreagerer litt nå, men det er noe som kunne ha gått mye værre enn det gjorde.. Ripene du fikk er jo så som så, kjipt det å men :p

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte litt på kordan kan de få en "RETT" hjulstlling når felgen ikkje er festet en gang. tatt helgen på forskudd.. håper d orner seg me ripen og..

Kanskje dem løsna felgen for å få rett hjulstilling :p

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De løsnet i alle fall felgen for å justere ned bilen på den siden for å få det likt med andre siden. Prøvd å ringe 4-5 ganger idag også, men de svarer ikke.. Får prøve igjen på mandag. Vet de har feriavvikling og mye å gjøre, men det får da være grenser snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider