Gå til innhold

hører ikke subberene selvom det er skrudd opp maks.

Ranger emnet

kjellcorp

Anbefalte innlegg

som topic sier. hører ikke subbene mine.jeg vet de fungerer ettersom de beveger på seg, men hører de nesten ikke. og alt er koblet opp slik som jeg har gjort før, og da har det fungert. Har prøvd 2 forskjellige spillere og 2 forskjellige phono kabler(lagt ved siden av hverandre)

tenkte jeg skulle prøve en phono kabel til som ikke er lagt langs listene, tenkte kanskje på at det kan være en kvass kant elns selvom det ikke noen der.

Vet ikke om det har noe å si, men subbene og forsterkeren har ligget i garasjen i ca 4 mnd. garasjen er isolert. men ikke så ny moderne som garasjene i dag.

noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi litt meir info om anlegget ditt. Produkter, Kor mange høgtalere du har, Korleis dette er koblet opp osv.

Er filtrene på forsterkerene rett innstilt?

Er høgtalerene i motfase? (eine høgtaleren slår motsatt av den andre = omtrent null lyd)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi noe info om følgende punkter

På forsterker:

Hvordan er HP/LP justert?

Lyser ampen i det hele tatt?

Hvordan er "gain/level" justert?

Hvilke innganger er phono koblet til?

Har du på subsonic filter, hvor er dette justert?

På spiller, som har det med å resette seg når man napper ut strømmen:

Hvordan er sub-utgangen stilt?

Hvordan er LP/HP stilt?

Har du 'enablet' SW-out?

Sånn du legger det frem, så skulle en nesten tro at du ikke hadde dem i kasse, for det er først når de får kasse bak seg at lyden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider