Gå til innhold

Voyager, el feil på diesel pumpe?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har skiftet batteri på bilen, og etter dette vil han ikke starte. jeg har feilsøkt og det jeg har funnet ut så langt, er at det ikke kommer diesel frem til dysene. Har prøvd å slepe den, og med start gass, uten at den startet. lurer på om dette kan vere elektrisk pga. at det skjedde etter at jeg skiftet batteri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselpumpen er elektromekanisk (om man kan bruke det ordet), den får styring fra styreenheten, men drives rundt av registerkjedet. Så om motoren går rundt, så SKAL dieselpumpen gi diesel til motor.

Men dette med batteribytte kan vise seg å gi store ringvirkninger på elektronikken.

Om jeg gir starthjelp eller går helt tom for strøm, er bilen helt tullete noen dager i etterkant.

Dørene låser seg uten at jeg bruker nøkkel/alarm, og nye elektriske feil dukker opp noen i løpet av noen uker.

Så du må være litt forsiktig med hvordan du behandler batteriet ditt heretter.

-Thelle-

Chrysler Voyager 3,3L V6

Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^)

Thelle.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 5 months later...

Sjekk ledningsnettet som går fra dieselpumpa og nedover langs motoren. Akkurat i overgangen motor/girkasse har ledn.nettet en tendens til å gnisse mot en kant slik at det oppstår en kortslutning. Kan jo ha vært helt tilfeldig at det skjedde akkurat når du hadde skiftet batteri,men dette er iaf en kjent feil på disse motorene. Nå har jeg ta gått utfra at du har 96-2000 mod?

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider