Gå til innhold

Tennings problemer på B230K

Ranger emnet

hennind

Anbefalte innlegg

Hei.. Driver å bytter motor i 240'n, bytter fra nyere 230k til den litt eldre modellen, så kommer problemet: På den Motor'n som satt der var det en rar type coil (ikke helt sikker på hva den heter). Det er en firkantet boks som det går 2 "kontakter" til. Så det jeg lurer på da...Er det noen her som kan fortelle meg hvordan jeg bytter til vanlig coil. Håper på svar...

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skifter fra K-motor til A?

Ta vekk hele tenningsanlegget til K-motoren, og monter det simple til A.

K-tenning: coil med innebygget sluttrinn og tenningshjerne inne i bilen, tom fordeler og svinghjulssensor

A-tenning: vanlig Bosch-coil, tenningsmodul i innerskjerm, hallgiver i i fordeleren.

Mener de to ledningene du trenger til A-tenning ligger klart, eller du trenger kun tenningspluss, den andre er til turteller, tenningsplussen skal på 15 på coilen, turtellerledningen skal på 1 på coilen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skifter fra K-motor til A?

Ta vekk hele tenningsanlegget til K-motoren, og monter det simple til A.

K-tenning: coil med innebygget sluttrinn og tenningshjerne inne i bilen, tom fordeler og svinghjulssensor

A-tenning: vanlig Bosch-coil, tenningsmodul i innerskjerm, hallgiver i i fordeleren.

Mener de to ledningene du trenger til A-tenning ligger klart, eller du trenger kun tenningspluss, den andre er til turteller, tenningsplussen skal på 15 på coilen, turtellerledningen skal på 1 på coilen.

Nei, men den motoren som satt der hadde coil med innebygget sluttrinn og tenningshjerne.

Men den motoren jeg fikk tak i var det vanlig Bosch coil på, dette er også en K-motor, så jeg lurer på hvordan jeg skal koble det for å bruke de ledningene som allerede er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider