millhouse Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Har tenkt og skaffe meg en sånn stor turteller autometer sak. Denne kan man jo stille inn på om det er 8 sylindre også ned til 4 sylindret.Men hva skjer når jeg kobler denne inn på en 3 sylindret? Vil den da vise for mye kanskje?? Kanskje en motstand ell no jeg må koble inn for att det skal funke riktigt. KAnskje noen av dere allt vitende har no formening :rolleyes: Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MJ_Speed Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Slik jeg har forstått det så er det pulsene fra coilen som får turtelleren til å fungere. Coilen gir pulser til fordeleren som igjen fordeler disse i riktig rekkefølge til riktig tennplugg. Jo tettere pulsene kommer jo høyre RPm. På en tre-sylindret bil vel det komme 3 pulser før man har vært gjennom alle sylindrene, mens det for en 4 sylindret bil vil komme 4 før man har vært igjennom alle..... Så... hvis turtellerne forventer seg 4 pulser / syklus så vil den vel vise for lavt turtall om det er en 3 sylindret motor. Ble litt vanskelig å tenke riktig her midt på natta ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Stemmer det. Biltema har for 3-sylindra ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Mars 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Tror kanskje ikke Biltemas variant er den jeg kunne tenke meg....Hehehe Sitter orginal teller i min,da det er en turbo.Men ingen som har noien anelse om hva som må gjøres for at en sånn stoor autometer dings skal vise riktig rpm? Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Originally posted by millhouse Tror kanskje ikke Biltemas variant er den jeg kunne tenke meg....Hehehe Sitter orginal teller i min,da det er en turbo.Men ingen som har noien anelse om hva som må gjøres for at en sånn stoor autometer dings skal vise riktig rpm? Tror(men ikke helt sikker) at du MÅ ha en som er til 3 sylindre.. Eller 6 og dele på to da ;) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 den jeg kjøpte på biltema er 4-6-8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg