Gå til innhold

Forsterker som gaar i protect.

Ranger emnet

ftpfloppy

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har en USCarvor 800watts 4 kanals forsterker som jeg bruker paa 6x9 mine.

Har brukt denne forsterkeren paa di 6x9 lenge naa, men nar jeg skulle ha di inn i en annen bil begynte den og tulle.

Det har seg slik at forsterkeren gaar i protect med engang jeg skrur paa cd spilleren. vis jeg tar av og paa stromkabelen et par ganger saa kommer den seg plutselig, oxo virker den helt til jeg tar av og paa igjen strommen.

Noen som vet hva det kan vere? irriterans og maatte ta av og paa stroom kabelen hver gang jeg vil hore paa musikk..

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

målt hva spenning du har inn på forsterkeren? har du en god jord? hadde dette problemet med en dynabel 4501 jeg hadde, gikk bare i protect, åpnet den så etter noe brent men til slutt ble hissig og tok av og på + mange ganger på den pluselig kom den, funket i noen uker før det samme skjedde igjen og da helt død.

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal måle spenning slik som petteraldo sier, så må du huske at om du måler uten at det er last på, så kan du få opp riktige verdier. Det er først når de store strømtrekkene kommer at du vil merke det at spenningen synker. Så om du skal måle - mål med last!

Mange sier de har god jord, men de fleste har ikke det...man sparer seg for mange ulemper ved å trekke kabel fra batteri, i stedet for å jorde i chassis(dårlig løsning i biler som er limt).

Hvis du har problemer med forsterker som går i protect, så bør du ikke bruke anlegget før du har funnet ut av problemet, fordi det kan hende at du svir forsterker eller brenner jordingsbaner i spilleren din. Da har du veldig mye mer problemer enn bare å fikse ordentlig med strøm i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider