Gå til innhold

Har du noen gang kjøpt helt fabrikkny bil?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Det hadde vært artig å høre fra dere som har kjøpt helt fabrikkny bil.

Bestilte du bilen fra fabrikken og bestemte farger, utstyr osv? Kjøpte du en bil som allerede var prodsert? Hvordan var salgsprosessen? Hvor mye fikk du prutet på prisen? Hvor lang tid tok det før du fikk bilen? Var det noen feil / mangler?

Kort sagt fortell om hvordan det var å kjøpe helt ny bil :)

1986 Opel Rekord 2,2i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 ganger har jeg kjøpt helt ny bil:

1996: Seat Toledo 2,0 ST Sport. Bestilt fra fabrikk i sort metallic. Business-utgave som hadde det man trengte av utstyr den gangen, så det ble ikke bestilt noe ekstra. Dette var etter at VW overtok Seat, så i denne satt det en 2-liters motor på 115hk fra Golf GTI. Akkurat denne utgaven var det ikke mange av. Ingen rabatt den gangen, siden det var nedsatt pris med inkludert utstyr på business-utgaven. God service hos forhandler, men husker ikke hvor lang tid det tok fra bestilling til levering...

2000: Seat Ibiza 1,8T Cupra (2001-modell). Bestilt fra fabrikk i sort (egen farge kun for Cupra). Veldig mange gule Ibiza'er den gangen, totalt bare 13 nye Cupra ble solgt i Norge og kun 3 i sort, mener jeg. Bestilte ESP ekstra (bulket en dem.bil på vått føre uten ESP, så jeg mente det var en god investering..). Dette var av de første småbilene som var mulig å få med ESP. I tillegg ble den bestilt med automatisk klimaanlegg. Fikk ikke rabatt, men det var kampanjetilbud på klimaanlegget (ca 8.000,- i avslag). I tillegg fikk jeg 5.000,- i avslag ved å levere inn de originale sommerhjulene (16"), da jeg skulle ha egne 17" på den. Veldig god service igjen. Mener bilen ble bestilt i august og levert i oktober. Morsomste bilen jeg har hatt (bare ikke i byen). Særdeles sprek også, hadde nok noe mer effekt enn fabrikken oppga.

2006: VW Passat 1,9 TDI Highline (på tide med familiebil..). Bestilt ny fra fabrikk med en gang 2007-modellene var tilgjengelig, dvs. allerede i april -06. Var leveringsklar i juni. Bestilt i sort metallic med mørke ruter bak, adaptive bi-xenon, multifunksjonsratt, alarm og oppgradert stereo m/cd-veksler. Fikk ca 3% rabatt på bil uten avgifter (6.600,-...) i tillegg til at jeg fikk skvettlapper og bagasjeromsmatte. Veldig god service denne gangen også.

Veldig gøy med ny bil, er en litt annen følelse enn å kjøpe brukt.. Bare luktene i bilen (ikke alle lukter godt nye, men en del..). Det kjipe med ny bil er at man får med seg hver eneste lille ripe som kommer, særlig når man er nøye og bilen er sort... Har bare hatt gode erfaringer, men verditap (i alle fall på siste bilen) blir veldig høyt de første par årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel da.. En lørdag i juni for snart 11 år siden fikk jeg en tlf om at min første nye bil var ankommet. Eibach senkesett og 17" hjul var allerede i hylla så det ble litt montering den helga. Var en Ford Focus 1.6 Trend, 3 dørs i Moondust Silver. Går i distriktet enda

Det gikk det en stund og plutselig kom det et ansattilbud som var gunstig. Så etter 7000 km den høsten ble det rett før jul ny bil igjen. Var kjempefornøyd med Focusen men litt mer drag var ikke å forakte. Det ble en 2001 Light Sapphire Blue Focus 2,0 Trend Stv. Fikk etterhvert på en RS-tilbehørs frontfanger, G&M senkesett og AEC Icon5 18" felger. En bil jeg angrer veldig på at jeg solgte. Går i flg Autosys på Røst nå

Men går man å vasser i nye biler hele dagen så blir man av og til fristet. Hadde sans for nye Mondeo, så det ble en 02 Panter Black Mondeo Trend 2.0 145 HK stasjonsvogn med org 18" hjul og Eibach fjærer. Den fikk gå til 2004 da den ble bytta i penger til hus. Solgte den til Vardø, og ser ut til at samme eier har den enda

Etter det har det bare vært gamle "vrak" Hus er dyrt :( Men jeg ser et fransk lys i enden av tunnelen..... Kanskje..

508SW_pris.gif

Endret av Mondeo

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider