Gå til innhold

Turbo på Golf 2 GTI 16v

Ranger emnet

E30-Cab

Anbefalte innlegg

Har en kompis som just har bygd om sin 1.8GL til en GTI 16v. Veldig hel og god bil er det blitt. Han har også planer om å bygge turbo på denne bilen, alt etter hvor mye jobb som må til.

Spørsmålet her lyder da som følger:

Kan man bruke manifoiler etc. fra en TD 2'er til å bygge turbo på en GTI 16V?

Har hørt litt snakk om å gjøre det på denne måten, og han som har bygd bilen har troa på at dette vil gå. Hadde vært kjempeok om noen her inne hadde noen erfaringer med å bygge slikt og kunne gitt meg svar på dette?

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis av meg hadde turbo på sin 16v, men den va bygget om med et færdi kitt, kjøpt i england elns.. betalte vell 10k for kittet.... og hadde ca 220 hk.. gikk bra unna den.. helt til gearkassen gikk til helvette :\

New Beetle

....fyre me diesel, smører kjedet med smult, og rører tytter me`en om høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OleVik

benytt søke funksjonen til forumet :) tror bare td manifold passer på 8v motor ..

Trodde da de ville passe siden det er samme blokka.... Men må kanskje søke litt jeg da.. Takker foreløpig

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by saphire4x4

Trodde da de ville passe siden det er samme blokka.... Men må kanskje søke litt jeg da.. Takker foreløpig

Blokka er så og si lik, men toppen er jo helt forskjellig.

Kjøp Rothe manifold for T3 eller hvis du skal bygge billig, lag adapter mellom topp og en S3 eksos manifold (Koster under 2.000,- ny fra VAG). Snart kommer det en K05 som passer rett på og skal være god for 300 hk. K04 klarer vel rundt 250 hk. Sprut tar du fra G60 og bruker SNS chip eller datasprut.

Adapter kan jeg også ordne fra Tyskland. S2 stempler og råder passer i 1,8L 16v blokk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk komp med s2/rs2/s4/s6 stempler, drei ned org.stempla, dobbel pakning eller tjukker kobberpakning.

Manifold og turbo fra s4/s6.....

Downpipe heimemekk.

Org sprut klarer ~170HK, forbi det må du ha anna sprut som på gammal volvo turbo, tillegsdyse, datasprut, g60 sin df1, eller kanskje gammal audi 10v turbo sprut med 5er dysa i innsuget.

Intercooler, slanger, rør og sikkert masse dilldall eg har glømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegreit med svar folkens... Skal lufte idè'ene for han så får jeg jo håpe han går videre med det... Bilen kommer til å se fet ut utevendig og innvendig så får jo håpe han tar maskinen med i prosjektet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by saphire4x4

Kjempegreit med svar folkens... Skal lufte idè'ene for han så får jeg jo håpe han går videre med det... Bilen kommer til å se fet ut utevendig og innvendig så får jo håpe han tar maskinen med i prosjektet også...

Heh?

veeeeldig feil prioritering.

Motor først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt som du ser det... Første største forbedringa som blei gjort med den bilen var jo da at han satt i 16V motoren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider