CarlXX Skrevet Mars 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2011 Hei! Har en hvit bil (Golf 2010 mod) som har fått masse brune prikker etter metallpartikler fra piggdekk. Tips til en bra lakkrens som kan fjerne disse? Evt også en bra voks.... Carl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mars 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2011 Kjøp deg en skikkelig avfetting og et sett med clay, så blir du kvitt de prikkene :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomas. Skrevet Mars 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2011 IronX sOm selges hos http://www.autobahn-bilpleie.no skal være temmelig rå på metallpartikler som sitter godt på lakken. Da slipper du også merker etter bruk av clay. Siter 15 Nissan Leaf Nordic 05 VW Caddy 1.9TDIx08 Volvo S40 1.6D Momx96 Ford Mondeo 2.0 GLXx68 Peugeut 404 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2011 Carpro Iron-x skal vel klare hjelpe deg. http://www.detailersclub.no/forum/topic/7509-carpro-iron-x/ Eg vil foreslå lakkrens og voks ifra Swissvax. No veit eg ikkje kva slags prisklasse du tenkte på. Her er lakkrensen: http://www.swissvax.no/startside-mainmenu-64?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=4&category_id=28 Her er ein fin voks til bilen din: http://www.swissvax.no/startside-mainmenu-64?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=133&category_id=16 PS! Voksen skal holde til 20 påføringer, so den varer ei stund Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet April 3, 2011 Rapporter Share Skrevet April 3, 2011 Prickbort er også god på asfaltpartikler og prikker :) Siter Subaru Forester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CarlXX Skrevet April 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Forsøke clay i helga, for å få vekk piggdekk flekkene. Det var egentilg en skuffende opplevelse. Den tok "nuppene", lakken ble glatt og fin, men de brune flekkene satt igjen. Det måtte en maskinpolering til, da forsvant de.... Kjøpte forøvrig poleringsmaskin hos Clas Ohlsson, fungerte helt greit... http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=161986021 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Brukte du ikkje avfetting som er foreslått av 3 stykker her? Er jo greit å fjerne all dritt på lakken før du bruker maskin. Er jo ingen grunn til å la dritten komme på paden og fare rundt på lakken. Kva slags puter og midler brukte du til maskina? Kva slags beskyttelse har du lagt på lakken? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CarlXX Skrevet April 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 (endret) Joda, bilen ble grundig vasket med avfetting. Har brukt Autoglym lakkrens, polering og lakkforsegling. Kommer ikke på navnene i farten. Resultatet ble ihvertfall meget bra.... Men IronX som er nevnt i tråden her, hadde kanskje vært det rette middelet? Nå er det samboerens VW Jetta som står for tur. Sort metallic, og endel riper. Blir en utfordring.... Endret April 19, 2011 av CarlXX Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomas. Skrevet April 19, 2011 Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 Det er veldig viktig med en skikkelig vask før du begynner med maskin på lakken. Og vil fraråde deg å bruke maskin på lakken om den ikke er helt ren. Når jeg vasket går jeg først over med Prickbort som er en petroliumsbasert avfetting, denne tar asfaltflekker/tjære o.l, etter dette bruker jeg Surfex HD som tar mer organisk skitt og trafikkfilm, deretter skumlegger jeg bilen, så spyler jeg den helt ren med høytykkspyler for så å skumlegge igjen mens jeg går over med en detailbrush i kriker, kroker og sprekker. Ny avspyling og rask håndvask med ullmitt før jeg påfører IronX som tar alle metallpartikler og rust som ligget på utsiden av lakken. Deretter ny avspyling og en grundigere håndvask. Så er bilen klar for claying. Nå kjenner ikke jeg til AutoGlym, men dette er vel produkter som er hovedsaklig laget for hånd og ikke maskin. Og da er det heller ikke så veldig mye slipemidler i de, Da er sjangsen for at de har filler i seg større, filler legger seg i ripene og skjuler disse i en liten periode før dette blir vasket bort og når det skjer så kommer ripene frem igjen. Så skal du likevel bruke maskin så ville jeg kjøpt meg noe polish med slipemidler i så du får fjernet ripene. Bruker du dette trenger du heller ikke noe lakkrens på forhånd. Kun en voks/lakkforsegler til slutt. Siter 15 Nissan Leaf Nordic 05 VW Caddy 1.9TDIx08 Volvo S40 1.6D Momx96 Ford Mondeo 2.0 GLXx68 Peugeut 404 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 19, 2011 Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 Eg kjenner til Autoglym produkta. Som Tomas seier, so er dette håndprodukter som ikkje er beregna for roterende maskin som du har. Autoglym produktene du har valgt, inneholder fillere. Dvs at dei tar ikkje vekk riper, men skjuler dei. (som dei fleste håndprodukter) Dvs at etter eit par vask, so ser bilen like jævligt ut. Ekstra Gloss Protection er ein bra lakkforsegler, men er litt tung å ta av. (i forhold til omtrent alt av andre ting eg har testa) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg