Gå til innhold

Trenger lit hjelp til å byggen en subkasse til min 15" sub.

Ranger emnet

Hondacrx98

Anbefalte innlegg

hei, har nettopp kjøpt en power acoustik p3-15w.

Monteringsdybde er på en : 7,75” har tengt å byggen den lukket så det er ambefalt at det blir rundt 56 liter. noen som har har bygget noe lignende? eller som kan hjelpe meg med å finne dimensjonene? linken på suben er nedenfor.

http://www.bestbilstereo.no/index.php?nr=90&case=4&id=2337&idkategori=108&kat_name=&prod_name=Power Acoustik P3-15W&startrow=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha innvendig volum på ca 60 liter, og det regner du slik: bredde x høyde x dybde = volum, enkelt og greit :)

Siden en 15" er rund 38cm, så bør frontplata være minst 38x38cm. Det kan også være greit å lage baksiden skrå, slik at den kommer helt inn til seteryggen. For å få riktig mål da, så må du bruke gjennomsnittet av dybden, dvs hvis kassa er 15cm dyp i toppen, og 25cm dyp i bunnen, så blir målet du skal bruke 20cm.

75cm x 40cm x 20cm = 60liter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: 56L virker litt lite for en 15". Særlig om du lager en kasse som er 60L brutto. Vil nok si 75L netto funker bedre på en 15". NB har ikke sett over specs til det aktuelle elementet..

Da må du lese først da vet du, hehe.... 56liter er riktig, men det står ikke noe om det er med eller uten element, så da blir 60liter litt sånn midt i mellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha innvendig volum på ca 60 liter, og det regner du slik: bredde x høyde x dybde = volum, enkelt og greit :)

Siden en 15" er rund 38cm, så bør frontplata være minst 38x38cm. Det kan også være greit å lage baksiden skrå, slik at den kommer helt inn til seteryggen. For å få riktig mål da, så må du bruke gjennomsnittet av dybden, dvs hvis kassa er 15cm dyp i toppen, og 25cm dyp i bunnen, så blir målet du skal bruke 20cm.

75cm x 40cm x 20cm = 60liter ;)

jeg takker så mye for dimensjonene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det som står oppgitt som anbefalt av produsenten fasit på "riktig volum"?

Du har rett i det, men som regel så stemmer det bra.... men jeg har ikke regnet på det nei. Men nå er det jo heller ikke kritisk når det er snakk om lukket kasse. Han skriver jo heller ikke hvordan bil han har, så helt optimalt blir vanskelig å si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider