Gå til innhold

Start vansker 1.8 90 hk

Ranger emnet

Omega b

Anbefalte innlegg

Blen ble brukt av dama tur/retur jobb helt feil fritt en mandag, n�r jeg skal starte den onsdag starter den ikke. Bensin faar den og tenning er det. Hadde bilen inne paa verksted og da bytter de forgasser flensen, plugger og plugg ledninger og faar start paa den men den fjusker litt paa tomgang.

uten om fjuskingen fungerte den helt fint kjorte 20 mil startet og stoppet naar jeg ville.

Dagen etter er det det samme problemet ville ikke starte, men den kan starte lett (normalt) kanskje senere samme dag.

Noen som har forslag?

Vet det er dorlig kontakt i en ledning i kontakten til tennings laasen som gjor at haandbrems lyse lyser av og til. Er det noen andre ledninger der som kan paavirke om bilen starter eller ikke? (Tenningen er i orden)

Endret av Omega b

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt forskjellig lesing lurer jeg på om det kan ha noe med tennings kontakten (bakkstykke) da denne har kuttet strøm til vindusviskere, kupe vifte, sereo osv oav og til.... kan denne også sørge for at bilen ikke vil starte?

Er det standar med startsperre på disse 95 mod? om ikke skal vel bilen starte ved å tyvkoble den om det er dette tennings bakstykke som kødder det til for meg?

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bakstykket på tenningslåsen er dårlig, bør den byttes. Typisk feil.

Dette styrer strømmen til alt som skal ha 12V når tenninga er på. Typiisk er startvansker og eventuelt annet feil på belysning m.m.

Er standard med startsperre, men om den sperrer, så starter bilen helt OK og stopper igjen etter 2 sekunder.

Fuskinga på tomgang har trolig andre årsaker.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tennspolen som ikke var helt i 100, byttet den og hallgiver da feste på den var knekt. Nå starter den fint :-) MEN, har denne fuskingen.

Ved kald motor: på tomgang er det ingen fusking. Gir gass og holder f.eks. turtallet på 2000 da høres fuskingen men merker ikke noen turtalls endring, dette gjeler hele turtalls reg ikke bare på 2000.

Ved varm motor: samme som med kald motor men den ligger og joker på tomgang og kan til og med stoppe.

Noen som kan hjelpe meg?

forsatt 1.8 abs motor 95 mod, plugger, pluggledninger, tennspol, hallgiver, bensin pumpe nytt så disse kan utelukkes

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider