Gå til innhold

Opel Rekord - veteranforsikring - hjelp!!

Ranger emnet

OpelRekord81

Anbefalte innlegg

[ATTACH]21935[/ATTACH]Jeg har nettopp arvet en Opel Rekord E1, 1981 av min far, som er overraskende strøken. Ingen feil eller mangler på den, ettersom at den er bygget om til en Berlina for et par år siden, og alle deler ble derfor skiftet ut med splitter nye. Bilen har vært avskiltet siden midt på 90-tallet en gang, fordi ingen brukte den. Nå er det min tur altså.

Det jeg trenger hjelp med, er tips til forsikringsselskap som har veteranforsikring, hvor du ikke må ha en annen bruksbil forsikret i samme selskap. Jeg fyller 18 år til neste år, og vil ha forsikringen på meg selv. Etter litt research fant jeg ut at nesten alle veteranforsikringer har en maksgrense på 3000 km i året. Siden jeg skal ha bilen som bruksbil, så er jo dette selfølgelig alt for lite.

Så bør jeg i dete hele tatt forsikre den som veteran, eller ha en vanlig full-kasko forsikring på bilen?

Mvh Opelfanatiker! ;)

post-62477-13804853209988_thumb.jpg

Endret av OpelRekord81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du må ha delkasko på den som bruksbil. Fullkasko er å hive penger ut av vinduet på en gammel Opel. Opprett en sparekonto der du setter penger på hver måned i stede for fullkasko. Da har du penger hvis det skulle skje noe og du trenger å kjøpe ny bil. Bare en annen ting nesten alle ungdommer kræsjer eller kjører av veien i løpe av di første åra di har tatt lappen derfor er det ekstra dyrt for ungdommer å forsikre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke få veteranforsikring uten å ha en annen bil som ikke er veteran i navnet ditt.

Du vil heller ikke få registrert en bil som veteran hvis den ikke er orginal.

For å svare på det siste spm, det blir sagt at det å ha full kasko på en bil med en innkjøpsverdig på under 100,000,- er tull :)

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider