Gå til innhold

Skjema over ledninger A4 B5

Ranger emnet

stian91

Anbefalte innlegg

ser ut til at både tåkelys og hovedlys kablene går ilag bak sideskjermen.. der var alle kablene smeltet. så nytt spørsmål: noen som har en guide til å fjerne fremfanger og sideskjermer? ser ut til at jeg må av med fremfangeren for å ta av sideskjermene, men alt sitter jo som støpt ! takk på forhånd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye lettere det her enn du tror;) enkleste er vel å kjøpe en haynesbok, er ikke så lett å forklare alt uten bilder, men skal gjøre så godt jeg kan;) Men ser du har facelift så mulig det er litt anderledes hos deg(?) Men forklarer likevel hvordan jeg gjorde det på min pre-face.

Fremfanger:

- Begynn med å skru ut innerskjermene på begge sider. Kommer selvfølgelig lettest til vet å jekke opp og sette bilen på bukker fremme.

- ta ut dekslene som sitter på sidene i framfangeren, om du nå legger deg ned og titter opp her vil du se at det er et hull på hver side. Her sitter det en skrue, mener det var en type torx. Skru disse ut

- Nå er fangeren mer eller mindre løs, henger kun i fester på siden som er festet til skjermen. På pre-face er det nå egentlig bare å trekke rett ut, men krever gjerne litt lirking.

Skjermer:

- Her sitter det skruer/muttete langs hele toppen, du ser dem når du åpner pansere. Avslutt med disse, la det i hvert fall være igjen en skru i hvert hjørne slik at skjermen ikke faler ned når du løser retsen

- Om du åpner fører og passaskjer dør, vil du se at det er skruer/muttere nedover her på langs, inne ved hengslene. Kommer fint til ved bare å åpne døra. (husker ikke helt om disse ble skrudd ut fra "døra" eller om man måttte ta dem fra innsiden av skjermen. (dette merker du fort)

- Sitter også to skruer helt nederst, under der hvor blinklyset er. Ikke så lett å få øye på med en gang, hos meg var dem "gjemt" under tectyl/understelsmasse.

- Husk å ta ut blnklyset før du tar av skjermen, jeg løste bare pærene fra innsiden.

- "Måtte" også fjærne fremre del av "pølselista" da den er festet til skjermen, men er jo ikke festa til resten av lista annet en at den er tredd innunder. Men vet listene er anderledes på facelift så det får du nesten se på og finne ut av selv.

- På høre/passaskjer siden mener jeg det var noe opplegg til bensin tilførselen som måtte løses for å komme til. Sitter mellom bil og skjerm der hvor blinkliset er.

Men alt med skjermene ser du egentlig og du skjønner greia med fremfangeren når du har fått ut innerskjermene, eneste du må vite om er skruene som sitter oppunder fremfangeren der hvor dekslene er;)

Var ikke så høy i hatten første gang før jeg begynte, men så fort fremfangern var av, oversakende lett, så gikk alt som en lek:)

Endret av - Pal -

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for supert svar ! fikk av frontfangeren, og de fleste skruene til sideskjermen! fant en torx skrue på dørsiden, men var også 2 muttere som er umulig å komme til. fant da ut at jeg måtte ut med innerskjermen fra hjulbuen, og der var det noe kabler og en boks av et slag.. er 2 slags klips jeg sliter veldig med å få ut ! er festa med torx skruer, men som ikke går ann å skru ut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ha tatt en bilde og lagt ut? Hvis du ikk fant ut av det da. Men er jo mange sånne hvite "propper" i skjermen med skruer i, hvis det er disse du tenker på? Proppene skal jo ikke ut, holder å skru ut skruene. Proppene er der for å gi skruen hold til skjermen. Men mulig vi snakker om to helt forskjellige ting nå...

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider