Gå til innhold

Vurderer å kjøpe denne 190E'n...

Toryo1

Anbefalte innlegg

.. http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1250299;Modified=1291751019

Jeg har snakket med Dokka bilsenter en del, og de sier atdet ikke er noe galt med bilen og at det bare er å ta den til BT for å få den godkjent som 2.3 16V.

Er det så lett?

Ser også at bilen har ligget lenge til salgs på nett nå, så jeg lurer på om noen har noe info om denna bilen som gjør slik at den ikke blir solgt.

Jeg bor i Tromsø så det er ganske langt å fære for å ta en liten prøvetur, ikke har jeg tid heller.

Tror dere at det kan bli et godt kjøp?

D ekkje rust.. d e berre skjønnhets flekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en viktig ting her er den fullt ombyggd altså bortsett fra 16v plastikk, motor, og interiør, er understellet oppgradert? er det virkelig papirer på ombygget? hadde vært skeptisk på ombyggd 16v, hadde ikke godt for noe annet en en orginal 2.3-16 eller 2.5-16.

tror det er nok så umulig å få papirer fra BOS lengere!.

MB 190E 2.3 1987 16V Look

http://WWW.MB190KLUBB.com

Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstillingene, bremsene og demperne er skiftet + forsterket ramma sier dem.

Skal prøve å ringe BOS og høre hva de har å si.

Dokka bilsenter sa at bilen var ombygget på et verksted av proffe mekanikere, så da virker det jo lovende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg stusset på det der med Sammsvarserklæring fra BOS, og bestemmte meg for å ringe de å høre om den der bilen er godkjent hoss de.

Jeg ga reg nummeret til mannen hos BOS, og det viste seg at det var bilens tidligere eier jeg snakket med.. han sa at bilen har bestandig vært en 190E 2.3 16V, men chassie-nr er blitt byttet da ingen av delene til bilen er fortollet inn i landet, så de ville slippe unna ved å ta chassie-nr fra en annen 190E med de samme modifikasjonene å sette det over på den 190E'n som Dokka bilsenter selger nå.

Han jeg snakket med fra BOS sa at det vil ikke bli oppdaget så lenge jeg kjenner noen på et verksted som kan ta EU kontroll for meg og bare overse det som er gjort med bilen.

Chassie-nr og vognkort er opprinnelig ifra en 1983 rød 190E 2.0, så hvis vegvesenet blir misstenksomme på bilen og sjekker det opp kan det ende opp rimelig dyrt for den som kjøper bilen.

Hvis du har tenkt eller kjenner noen som har tenkt å kjøpe den her 190E'n så si ifra om denne saken så de ikke går på en smell.. han som hadde bilen før fikk kjøpt den for 19 000kr slik som den ser ut nå, så Dokka bilsenter har prisa den opp noe J**** mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider