thojen Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Hei, har tidligere stilt litt spørsmål til oljetrykk-alarmen som går når oljen har blitt varm. Har fremdeles ikke fått sjekka trykket, men leser i Volkswagen Corrado "Official Factory Repair Manual" litt om målerne som bør sjekkes: 1 måler sitter ved oljefilteret, skal være svart og måle 1,4 bar (20psi), tilkoblet gul ledning. 1 måler sitter på motor der oljeslangen går til G-lader, skal være brun og måle 0,3 bar (4,4psi), tilkoblet blå/svart ledning. Skal sjekke etter jobb, men mener bestemt at en av de 2 målerne jeg skiftet var hvit??? Sånn som jeg forsto det ut fra boka er det vel i mitt tilfelle isåfall den brune måleren som indikerer lavt trykk og får alarmen til å gå når motoren er varm og jeg kjører på ca 2000 o/min...? Og alarmen stopper å gå når turtallet passerer ca 2200 o /min. Spurte jo Møller om hvilke målere jeg skulle sjekke da, og fargen på disse, men de har omtrent aldri kommet med stødige svar de gangene jeg har stilt de spørsmål om bilen..... Det var de som kom fram til de to målerne jeg skulle skifte ihvertfall. Noen som kan bekrefte fargen på disse 2 målerne jeg nevner? Er det svart og brun måler på disse 2 plassene? Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Mars 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Fant ut at Møller hadde sendt med meg Hvit måler der det skal stå en svart måler (ved filteret), og blå måler der boka sier brun. Møller sa at den blå uansett var riktig, siden fargene har endret seg i løpet av disse årene, slik at blå=brun.... brun måler ifølge boka 0,3 bar, mens den blå måler 0,25 bar ifølge pc-skjermen på Møller... Veit ikke helt om dette løser problemet med alarmen, men det er da i det minste de rette målerne som står på til slutt da. Hører ingen ulyder fra motoren, kan man da utelukke slitte råde-lager tro? Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Mars 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Fikk skifta den hvite måleren (v/filteret) til den svarte måleren som boka sier jeg skal ha, skifta samtidig til 10w40 helsynt. olje. Kjørte en lengre tur i går slik at oljen ble ordentlig varm, testa kjøring på lavt turtall, og opplevde følgende: ALARMEN GIKK IKKE! :D Kanskje tidlig å sprette sjampisen enda, men var da en positiv start i hvertfall... Skal halshugge delelager-fyren på Møller for at han sendte med meg feil måler første gangen.....;) Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123654852 Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Hei. Jeg har det samme problemet som du hadde... Fikk du fikset det? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.