Gå til innhold

Fargekode VAG? Andre Spesielle Sølv-farger?

Ranger emnet

Einar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har sett en sølvfarge på div. Audi og VW som kunne vært interessant.

Det er snakk om en sølvfarge som man ser litt rødt/grønt/blått i i rette lyset, jeg vurderer å lakke bilen min, men syns den orginale 744 brilliantsilber til MB er litt kjedelig, og alt for vanlig.

Noen som kan tipse om farger som kan passe, vil slippe å lakke innvendig i døråpninger etc.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LA7A ascot grey

LA7S stonehenge grey metallic

LA7U perlgrau metallic

LA7V polar silver metallic

LA7W reflexsilber metallic

LA7Y zinngrau metallic

LB7T gletschergrau perleffect

LB7V graphit metallic

LB7Y vesuvgrau metallic

LB7Z satinsilber metallic

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Neimen der dukka jo Eivind opp også :-)

Jeg vet ikke helt jeg, imola ice så litt sær ut på bilder, dog rettferdiggjør sjelden bilder slikt.

Du kan jo høre tanken min, har en `94 E300TDT, som generel er stygg i lakken, ene siden var bra til fruen var litt offroad, den andre så ikke ut pga punksandblåsing og flekking. I tilleg må jeg skifte litt dører pga rust.

Bilen er utrolig bra for rust ellers, men, ett stort men.

Den har rustangrep rundt frontruta, er ingenting når man kommer på åpne flater, men innefor kantene bak listene er det ganske ille.

Hva tror du om å få reparert det, en del kan sikkert sandblåses, men en del krever nok sterkere lut.

Frister veldig å få skifta takplate og i samme slengen da det mangler hull i taket.

Jeg legger jo som vanlig alt for store planer, og når man først er i gang hadde det jo fristet med litt 500 skjermer, men det får være en annen sak.

Men tilbake til det jeg tenkte på.

Har du noe erfaring med rep av rust rundt frontrute og skifte av takplate?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Einar! :)

Oj, takbytte på S124 er veldig mye jobb.. Det er nesten like tidkrevende som å skjøte bilen.

Ellers tror jeg det holder og sandblåse og epoxygrunne rusten, spørs bare om rusten har gått igjennom platen da ?

500 skjermer på S124 er ikke like mye jobb som å bytte tak :). Men lurer på om kanskje E500/500E har traversen 2-3 cm lengre bak. Eventuelt en annen type travers ? Så hvis man setter 500 skjermer på en annen 124 bil, så kommer ikke hjulene i midten av buen. Ellers så kan du jo sveise inn forskjermbuer bak, og valse forran (forskjermbuer bak bredder mer en 500 skjermbuer) og kanskje kjøpe brabus plast (kanalskjørt og frontfanger) ? Koster jo ganske mye for 500 skjermer og plast. Tror mercemann ga 20 laken for E500/500E delene hos en hugger i Sverige (det var ikke god kvalitet på de tingene).

Den imola ice'n er kanskje litt femi, men jeg synes den er ganske fin :D Hva med blå og grønn perlemor i klarlakken da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider