Gå til innhold

Flytte kjøling til servo? og demontering av bunnpanne.

Ranger emnet

forgot10

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal montere fjernlys bak fangeren, slik at de blir skjult. Men kjølingen til servoen står i veien. Er det mulig å flytte denne opp, slik at den ligger bak grillen og ikke bak fangeren?

Jeg må koble den av for å koble den på igjen over radiatorfestet. Er det noe drit å lufte systemet i etterkant?

IMAG0270.jpg

IMAG0273.jpg

IMAG0274.jpg

Og siste spørsmål:

En kamerat anbefalte meg å demontere bunnpannen og rengjør den før jeg tar QMI's innvendige motorvask for å forsikre meg at store smuss-biter ikke setter seg fast i trange oljeganger slik at jeg får motorhavari.

Er det noe vits? Isåfall er det mye arbeid å demontere bunnpannen fra motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljekjøleren er det ingenting i veien for å flytte lenger opp. Jeg ville heller ha løsnet radiatoren enn å kople ifra oljeslangene. Radiatoren løsnes enkelt på din bil.

Skal du demontere bunnpannen så sett på ny pakning. Store koksbiter vil ikke komme inn i de små oljekanalene i toppen. Først må de gjennom silen til bunnpanna, noe de ikke klarer. Skulle de komme gjennom så vil de blir knust i oljepumpa og restene vil stoppe i oljefilteret. Så nei, la bunnpanna står på og tapp av olje umiddelbart etter at motoren har gått litt med QMI. Bytt også filter.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er det nada problem å koble denne fra, renner olje, men det er bare å fylle opp igje, starte opp, full sving til begge sider noen ganger, etterfylle full sving igjen og evt. etterfylle igjen, ferdig. Disse skal vel ha spesiell olje tror jeg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider