Gå til innhold

Hjelp frustrert Audi-jente! (Fusker, mister dragkraft++)

Ranger emnet

vanyshan

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg trenger seriøst hjelp angående bilen min. Jeg kjøpte altså en Audi A4 1995 modell i oktober. Og siden har jeg problemer her og der. Men det største problemet mitt nå er at bilen "dauer" i fart, samtidig så vibrerer bilen noe helt sinnsykt når jeg kjører, så dermed må jeg gire ned. Og dersom dette ikke hjelper, har jeg kjørt inntil siden og stoppet. Dette skjedde en gang i blant før. Da antok jeg at det var fordi jeg ikke hadde brukt bilen dagen før. Men den teorien er kastet etter at dette nå skjer hver dag. Batteriet er målt, og alt er i orden der. Jeg forstår ingenting. Og i siste ukene har bilen ikke klart å starte når jeg vrir nøkkelen i tenningen. Det kommer lys og litt lyd, men så dør motoren. Igår hørte jeg et smell, og tror det kom foran i bilen. Frustrerende! Kan noen gi meg råd om hva dette problemet kan være?

post-62576-13804853215767_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til frustrert jente; Hvilken motor det gjelder er nyttig informasjon ;)

Du skriver "de siste ukene har bilen ikke klart å starte når jeg vrir nøkkelen i tenningen. Det kommer lys og litt lyd, men så dør motoren". Betyr det at motoren starter og dør eller starter den ikke i det hele? Går startmotoren rundt når du prøver å starte?

Det kan være startsperren (immobilizer) som tuller om du ikke får start (starter men stopper igjen). Om starteren ikke går rundt så tipper jeg defekt bakstykke på tenningslåsen eller kontaktfeil mellom batteri-chassis-motor. Fjuskingen under kjøring kan skyldes flere ting, bl.a. defekt coil. Kjenner du noen i Sandnes/nærområdet som har VAG-COM slik at du kan få lest ut feilkoder? Det er et bra sted å begynne.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...