Mondeo Skrevet April 6, 2011 Rapporter Share Skrevet April 6, 2011 Fikk litt hakeslipp på nettsidene til norges største bilorganisasjon. Hva er det egentlig de holder på med? http://www.naf.no/NAF-i-samfunnet/Kollektivtrafikk/ Slenger med et sitat: Som medlem i NAF støtter du arbeidet med å få opp den kollektive standarden, som en viktig konkurransefaktor til bilen (frekvens, omstigning, gangtider, pålitelighet og punktlighet) i de områder der kollektivtransport er et reelt alternativ. Et godt utnyttet kollektivsystem vil gi mindre forurensning og utslipp samt at veinettet vil bli mindre belastet. Mindre belastning av veinettet kan gi redusert behov for vedlikehold og midler kan gå til veiutbedringer. Økt kollektivbruk kan gi gunstig effekt på trafikksikkerheten samt at folks helse og trivsel øker. Virksomheter kan få økonomiske gevinster gjennom at arbeidstakere får bedre helse og redusert sykefravær. Det er godt dokumentert at satsing på miljøvennlig transport i byer er samfunnsøkonomisk meget lønnsomt. Sitat slutt. :crazysant::crazysant: Sier ikke at de tar feil, men jeg tror neppe Frederic Hauge i Bellona uttaler seg veldig mye om fordelene ved privatbillisme for å si det slik. Eller at fagforeninga i en bedrift gjerne vil gå ned ti kroner i lønn ved neste lønnsfrhandling, for at eierene skal få det bedre Ikke skal jeg starte noen vervekampanje, og ikke er jeg veldig glad i amerikanske biler, men NAF har overbevist meg. Fra og med i dag er jeg medlem i den eneste norske organisasjonen som taler billistenes og bilens sak, nemlig AMCAR:usa: Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 6, 2011 Rapporter Share Skrevet April 6, 2011 Godt skrevet M. NAF utgår med høye kneløft og hornmusikk her i gården. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2011 Bedre lesing: http://www.amcar.no/kunde/amcar/FilVedlegg/1/Bilpolitisk/BilpolitiskProgram20112_012.pdf Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg